החיבור המפתיע שעשוי להכריע את תוצאות הבחירות לראשות עיריית אשדוד: השרה לשעבר סופה לנדבר הצטרפה לרשימה של הלן גלבר ותהיה מספר 2 שלה. ההצטרפות של לנדבר תגרום לפיצול נוסף בקולות הבוחרים יוצאי ברית המועצות עליהם נאבקים שמעון (סניה) כצנלסון ואלי נכט. במחנה של גלבר משוכנעים כי החיבור עם השרה לשעבר יביא לה מספיק קולות כדי להתמודד בסיבוב השני מול ראש העירייה יחיאל לסרי.
2 צפייה בגלריה
הלן גלבר עם סופה לנדבר
הלן גלבר עם סופה לנדבר
הלן גלבר עם סופה לנדבר
(צילום: יח"צ)
בחודשים האחרונים תמכה לנדבר בנכט והכריזה עליו כ"מועמד הראוי ביותר לראשות העירייה". לפני כחמש שנים סיימה השרה לשעבר את דרכה הפוליטית ונפרדה בטונים צורמים מח"כ אביגדור ליברמן יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו". הנתק ממפלגת האם מנע ממנה לחבור לכצנלסון שמזוהה עם ליברמן, ונכט היה מבחינתה המועמד המושלם.
במגעים שהתקיימו לאחרונה בין השניים דרשה לנדבר להתברג במקום השני ברשימתו, אך נכט כבר התחייב בפני הצלם דוד אסייג. לאסייג אמנם אין ניסיון פוליטי אך הוא משמש כנציג של מפלגת "כחול לבן" בראשות ח"כ בני גנץ ומביא לנכט את התמיכה הכספית של המפלגה.

2 צפייה בגלריה
אלי נכט
אלי נכט
אלי נכט
(צילומים: גדי קבלו, אבי רוקח)

נכט הציע ללנדבר את המקום השלישי אך היא מספיק זמן בשטח כדי להבין שמדובר במקום לא ריאלי. "החלטנו שהפוליטיקה תישאר בחוץ", מסכמת לנדבר את סופו של הרומן הפוליטי הקצר עם נכט. "הבנתי שהוא הולך עם גנץ ובעיקרון אני במחנה הימני של ראש הממשלה בנימין נתניהו".

קראו גם:

נכט זקוק כנראה לגב כלכלי כדי לממן את הקמפיין היקר לראשות העירייה, אך ייתכן כי הפרידה מלנדבר תבוא לרעתו. בבחירות 2018 עמד מספר המצביעים יוצאי ברית המועצות על כ-32 אלף איש בקירוב. עד לאחרונה התמודדו על ה"קול הרוסי" נכט וכצנלסון, אך כעת יעברו חלק מהקולות לרשימה של גלבר.
סביר להניח כי המפסיד העיקרי יהיה נכט מאחר ולכצנלסון יש בייס ותיק שהולך איתו כבר למעלה מ-15 שנים.
כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, הקרב האמיתי ב-31 באוקטובר יהיה על המקום השני ממנו ניתן יהיה להתמודד בסיבוב השני מול לסרי. תוספת של מאות או אלפי מצביעים שילכו בעקבותיה של לנדבר, עשויה להכריע את זהותו של המועמד שיגיע שני. "הצטרפתי להלן גלבר כי אני חושבת שיש לה את הסיכוי הכי טוב לנצח ולהחליף את יחיאל לסרי", אמרה השבוע לנדבר. "גלבר עובדת כבר 20 שנה במועצת העיר, אף אחד לא יכול להשתוות אליה בעשייה. אני מאמינה שהיא תנצח ושאני אקבל את תיק הקליטה".