בשבוע שבו אישרה הממשלה שורת הטבות כלכליות לאשקלון וחיזקה את מעמדו של ראש העירייה תומר גלאם שמזוהה עם הליכוד, החליטה פעילת הציבור עו"ד תמר קידר לקפוץ למים העמוקים ולהתמודד בבחירות המקומיות על ראשות העירייה.
2 צפייה בגלריה
תמר קידר
תמר קידר
תמר קידר
(צילום: גדי קבלו)
קידר חסרה אמנם ניסיון פוליטי אך תפקדה כאופוזיציה לגלאם במסגרת פעילותה הציבורית ורשמה לא מעט הישגים. במסיבת עיתונאים שערכה השבוע אמרה קידר בנחרצות: "הוכחתי שאפשר גם אחרת בכל תחומי החיים שבהם ראש העירייה נכשל".
שלושה חודשים לבחירות המקומיות קידר היא המועמדת הראשונה שהתייצבה מול גלאם שעד כה היה נדמה כי הוא צועד בבטחה לעבר הקדנציה השנייה. להערכת גורמים פוליטיים ההכרזה של קידר תעיר את אשקלון מהתרדמת ותעודד מועמדים נוספים להצטרף למירוץ. בין המועמדים הפוטנציאליים נמצא הרב יצחק אביטן (ש"ס) שעדיין מקווה להתמנות כרב העיר ולכן ממתין עם ההכרזה על התמודדות לראשות העירייה.

"אני לא נגד הקבלנים"


קידר, נשואה ואמא לשלושה, גדלה בשכונת שפירא בעתיקות, פעילת ציבור והבעלים של משרד עורכי דין ברחוב צה"ל בעיר. בשנים האחרונות היא הובילה מאבקים ציבוריים נגד הנהלת העיר בנושאים של שקיפות שלטונית, איכות סביבה, מיגון, נגישות וחינוך. רק לפני שבועיים התחייבה הממשלה להעביר תקציב להקמת ממ"דים בבתים בעקבות עתירה שהגישה קידר לבג"צ. "תמיד פעלתי מהלב", היא אומרת. "קידמתי מאבקים נגד תאונות דרכים ולמען תחבורה ציבורית נגישה, פעלתי להנצחת זכרם של חללי צה"ל ולטובת המשפחות השכולות, סייעתי לסוחרי השוק המקורה במאבק מול העירייה ולמען כל מי שנתקל באטימות או בקושי מול הרשות המקומית".

2 צפייה בגלריה
תומר גלאם
תומר גלאם
תומר גלאם
(צילום: צפריר אביוב)

קידר הגישה גם מספר עתירות לוועדת הבחירות המרכזית ביניהן דרישות להסרת שלטי פרסום עם שמו ותמונתו של גלאם ופניות נגד שימוש בדף הפייסבוק העירוני לצרכים פוליטיים לכאורה. לאחרונה גמלה בליבה ההחלטה להתמודד ברשימה עצמאית למועצת העיר, אך לדבריה קיבלה פניות מתושבים שמאוכזבים מהשלטון הנוכחי להתמודד לראשות העירייה. "קיבלתי את האמון של אין ספור תושבי העיר", אמרה קידר. "בשבועות הקרובים אציג את תוכניות העבודה שלי שיהיו מוכנות ליישום מיד לאחר הבחירות".
לדבריה הרשימה שלה כבר מתגבשת: "יהיו ברשימה אנשים טובים, חלקם מוכרים כמי שפועלים לטובת העיר, ובקרוב מאוד אציג אותם. הם לא יהיו פוליטיקאים אלא כאלה שטובת העיר לנגד עיניהם".

קראו גם:

קידר אמנם לא מזוהה עם רשימה פוליטית מסוימת אך זכורה תמיכתה בראש העירייה לשעבר איתמר שמעוני לפני שהורשע בעבירות של שוחד והפרת אמונים. לפני פחות מחודש קוצר מאסרו של שמעוני והוא חזר הביתה, אך הוא מנוע מלהתמודד בבחירות בתשע השנים הקרובות בשל הקלון. בראיון שהעניק לנו העריך שמעוני כי יחזור בעתיד לעשייה הפוליטית ותושבים רבים מעריכים כי יפעל מאחורי הקלעים כבר במערכת הבחירות הנוכחית.
קידר, שמבקשת להיבחר בין היתר בשל האג'נדה שלה על טוהר השלטון, סיפרה כי קיבלה פניות לחבור לשמעוני. "אמנם הצבעתי לו בעבר אבל התרבות הזו של שוחד והיעדר טוהר מידות זה דבר שמאוד מפריע לי", היא אמרה. "איחלתי לשמעוני בהצלחה ואני חושבת שצריך להניח לו לחיות את חייו בשקט. אשמח לקבל תמיכה מכולם אבל מוקדם להיחפז עכשיו למסקנות וכדומה".
היא שבה והדגישה כי אינה מחוברת לאנשי עסקים ולקבלנים בעיר, בניגוד לשמעוני לדוגמה שהורשע בין היתר בשל קשריו עם איש העסקים יואל דוידי, וגלאם שמזוהה עם הרב יצחק ברדה. "אין לי קבלנים ואני לא נגדם כמובן", היא אומרת. "אני אשב איתם ואציג להם מה המדיניות שאני רוצה להוביל כלפיהם. זו תהיה מדיניות מכילה ומקדמת בשקיפות ובטוהר המידות".

"איך העיר תתפתח?"


קידר מעורה מאוד בנעשה בעיר ומודעת לאתגרים הניצבים בפניה. "על אף שאוכלוסיית אשקלון גדלה אנחנו צועדים לאחור ונשארנו באשכול 5 בדירוג הסוציואקונומי", היא אומרת. "אין תעסוקה לצעירים ואלפי תושבים נאלצים לעבוד מחוץ לעיר. איך העיר תתפתח כשאין דגש על חיי המסחר והתעשייה ויש רק חסמים והגבלות? תושבי אשקלון צריכים מערכת חינוך איכותית, מיגון לכל בתי האב ולנשום אוויר נקי".
למרות שגלאם נהנה מתמיכת מפלגת השלטון, שאישרה השבוע העברת תקציבים של מאות מיליוני שקלים לצמצום פערי המיגון ולחיזוק החינוך והתחבורה (ר' ידיעה נפרדת), קידר בטוחה שיש לה סיכויים גבוהים לגבור עליו בקרב על דעת הקהל הציבורית. "אשמח לערוך עימות עם גלאם", אמרה קידר. "אני מזמינה אותו לעימות בשידור חי, לי אין מה להסתיר ואני אענה על כל שאלה שישאלו אותי".
על היעדר הניסיון הפוליטי היא מתכוונת לפצות לדבריה בעבודה קשה ובשקיפות ניהולית. "אני אנהל את העיר עם אפס סובלנות לשחיתות", טוענת קידר. "ארצה יועץ משפטי חזק ומנכ"ל עירייה חזק שיתוו את המדיניות שלי כי כך ממגרים את השחיתות. כשהייתי מחוץ למועצה קבעתי סדרי עדיפויות והובלתי מאבקים. אני לא פוליטיקאית אבל אני באה לעבוד והפוליטיקה הקטנה לא מעניינת אותי. כמובן שאצטרך לרכוש חיבורים וקשרים ולכן אני פונה לכל הסיעות להצטרף אליי ולרוץ איתי יחד. אפשר להגיע להישגים יפים בלי עסקנות. לפני כל מאבק פעלתי בניסיון להגיע לפשרה. אני מאמינה בחיבור ובשלום ורק כשממצים את האפשרויות יוצאים למאבקים".