כתבות|בעלי מקצוע
  פורטל מקומי מקבוצת ידיעות אחרונות- חדשות, פנאי ובידור - mynet
 
 
טיפול נמרץ

מוטי ששון. אפשר להרים "לחיים" למחלף חולון צילום: ניצן הפנר
מוטי ששון. אפשר להרים "לחיים" למחלף חולון צילום: ניצן הפנר
 
לדוגמא:הובלות, איטום
לדוגמא:תל אביב, חיפה
 
 
 
 
 

מחלף חולון ייפתח באיחור "קל" של 16 שנה

זה לקח כמעט 16 שנות טיפול, אבל כשראש עיריית חולון, מוטי ששון, נכנס לתמונה, מחלף חולון זכה לטיפול נמרץ. בעוד מספר ימים הוא סוף סוף ייפתח. הנהגים המגיעים מדרום לאיזור התעשייה בעיר מוזמנים לנשום לרווחה

לימור סימון 
פורסם: 27.05.10, 10:13

לפעמים מחלפים מתגשמים: ראש עיריית חולון, מוטי ששון, ילבש ב-7 ביוני בבוקר בגדים חגיגיים, יעלה על פניו חיוך של שביעות רצון, ויצא מהבית עם מספרים ביד. הוא לא ילך לחוג יצירה במתנ"ס הסמוך לביתו, אלא יצעד בראש מורם אל עבר מחלף חולון, שם יגזור בקול תרועה את הסרט, ובכך יתן את אות הפתיחה, שיהיה גם אקורד הסיום ל-16 שנה של מאבק, הוצאת כספים ואנרגיות ומלחמות על מחלף הכניסה לעיר ממזרח.

 

ששון מתרגש לקראת האירוע, ואם נדלג על הציניות, ההתרגשות אינה נחלתו הפרטית. תושבים רבים משוועים לרגע שבו תהפוך הכניסה המזרחית לעיר, שהתאפשרה עד היום רק דרך תחנת הדלק "הסיירים", לנוחה וקלה יותר.

 


מחלף חולון. להיות שם כדי להאמין. צילום: קובי קואנקס

 

אף אחד לא באמת יודע איזה דרך ייסורים עבר ראש העירייה בדרך להגשמת החלום. הוא לא תיאר לעצמו שלהגשים חלום, ומדובר בסך הכל בגשר, יקח 16

שנה ו-196 מיליון שקל. עם כניסתו לתפקיד, ב-1994, שם לעצמו ששון למטרה לשנות את הכניסה המזרחית לעיר. הכניסה דרך תחנת הדלק נראתה לו לא נכונה ולא ראויה לעיר, ששמה לעצמה למטרה לגדול ולהתפתח. חולון התברכה בכניסות: מצפון שלוש, ארבע ממערב, אחת מדרום, ורק הכניסה המזרחית עברה דרך שטח פרטי.

 

"כשהעליתי את התוכנית היו המון התנגדויות", הוא משחזר. "אנשים לא האמינו שזה אפשרי. הם צפו בעיות קשות עם בעלי הקרקעות ועם משרד התחבורה, מה שהיה נכון. היו לא מעט בעיות, אבל לנגד עיני עמדה המחשבה שאם אני רוצה לפתח את איזור התעשייה, אני חייב ליצור גישה נכונה וקלה אליו".

 

ראש העירייה מצא את עצמו יושב עם אנשי מקצוע ומתרוצץ בין משרדי הממשלה. הקושי הראשון בא מכיוון השכנים, עיריית ראשון לציון. "מאחר שהכביש עבר בין שתי הערים, ניתנה להם אפשרות לערער, והם ערערו, וכל זה יצר קשיים והתעכבויות", אומר ששון.

 

למה שהם יערערו?

"היו להם הסיבות שלהם, שאני לא רוצה להיכנס אליהן".

 

לעיריית ראשון לציון היו סיבות רבות לדאגה. פריחת איזור המסחר של העיר, שמשך אליו תושבים גם מחולון, הועמדה בסימן שאלה. יפתח הגשר, הגישה לחולון תהיה נוחה, יווצרו איזורי תעסוקה ובילוי, ונתח נכבד מהאוכלוסייה המממנת את העסקים בראשון לציון תישאר בעירה.

 

ששון אומר שאלה דברים ששייכים לעבר, וגם את המשוכה הזו הצליחו לצלוח בשלום. המשוכה הזו היתה נמוכה יחסית למה שחיכה לו בהמשך. כשמשרד התחבורה אישר את התוכנית, הוקצו לה משאבים גדולים, כמובטח. המכשול הבא שעמד בדרכו היו בעלי הקרקעות, שהערימו קשיים רבים בדרך לפינוי השטח. מדובר ב- 15 בעלי קרקעות, שחלקם השאירו את השטחים פנויים, וחלקם עשו בהם שימוש: מוסכים, מסגריות ועסקים קטנים, שחלקם פלשו לשטח לא להם, אך פעלו בו במשך 30 שנה ויותר.

 

המחלף יפתח לתנועה מדרום בעוד עשרה ימים. במהלך יולי תיפתח היציאה מהעיר לכביש 4 דרומה, ולאחר מכן תיסגר התנועה דרך תחנת הדלק לצורך השלמת חיבור המחלף מצפון. במהלך דצמבר יפתח המחלף לתנועה מצפון בשני מפלסים: המפלס התחתון לרחוב המרכבה והמפלס העליון לשדרות ירושלים.

 

התוכניות לעתיד איזור התעשייה מנבאות פריחה ושגשוג. היעד העיקרי שסימנה העירייה לחמש השנים הבאות הוא פיתוח איזור תעסוקה מתקדם ואטרקטיבי ליזמים שלא הגיעו לחולון עד כה, ושיפור התנאים ליזמים הקיימים.

 

לאחר שחברת "קנית השלום" מקבוצת עזריאלי זכתה במכרז, התחילה החברה בתכנון מתקדם לפארק העסקים עזריאלי. מדובר במתחם הנמצא בסמוך לשדרות ירושלים, שהיקף הבנייה בשטחו העיקרי הוא 80 אלף מ"ר. עוד מתוכננים לקום בתי קפה ומקומות בילוי לתושבי האיזור והסביבה.

 

החלום הוגשם?

"אנחנו כל הזמן בדרך להגשמה. היום הדרך התקצרה והיא נוחה הרבה יותר. זה ש'עזריאלי' ועוד משקיעים רבים נוספים נכנסו לתמונה, רק מראה לי שהמלחמה היתה שווה".

 

עכשיו מה שנותר הוא לעשות סיבוב על הגשר, הלוך וחזור.

 

  • הכתבה המלאה מתפרסמת בסוף השבוע ב"ידיעות חולון".

 

 

תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה   


 

 
לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות    לקריאת כל התגובות ברצף
נא להמתין לטעינת התגובות

קריות וצפון
חיפה
שרון
ירושלים
מרכז
שפלה
דרום
נגב וערבה
קיבוץ
נדל"ן
מפות
המקצוענים - הובלות
איזורים
דיוור אלקטרוני
כל הזכויות שמורות © ל-  -nc
 Application delivery by radware YIT - פיתוח אינטרנט ואפליקציות