כתבות|בעלי מקצוע
  פורטל מקומי מקבוצת ידיעות אחרונות- חדשות, פנאי ובידור - mynet
 
 
זהירות בכביש

"כל מכונית שתסטה עלולה לפגוע בהולכי הרגל" צילום: מיכאל שטינדל
"כל מכונית שתסטה עלולה לפגוע בהולכי הרגל" צילום: מיכאל שטינדל
 
לדוגמא:הובלות, איטום
לדוגמא:תל אביב, חיפה
 
 
 
 
 

ז'בוטינסקי פינת בן גוריון: האמנם סכנה ברמזור?

רמת גן: גוברות התלונות על הצטופפות עשרות הולכי רגל הממתינים לאור ירוק על אי התנועה הקטן בצומת. מומחה תנועה טוען: "תכנון מעבר החציה לקוי". העיריה בתגובה: "הכל נעשה על פי התקנות והסטנדרטים של משרד התחבורה"

עדי ששון  
פורסם: 09.12.08, 07:45

גוברות התלונות על סכנה לכאורה במעבר החצייה שבצומת הרחובות ז'בוטינסקי ובן גוריון ברמת גן. תושבים המתגוררים או עובדים באזור טוענים כי אי התנועה קטן וצר מכדי להכיל את הולכי הרגל הרבים שעוברים בצומת. "מעבר החציה הזו הוא סכנת נפשות", אומר היום (שלישי) תושב המקום. "אינספור פעמים ביום מצטופפים על אי התנועה עשרות אנשים ומחכים לאור ירוק, כשכל מכונית שתסטה יכולה לפגוע בהם".

 


בזמן עומס מצטופפים על אי התנועה עשרות הולכי רגל (צילום: מיכאל שטינדל)

 

הולכי רגל רבים חוצים את רחוב ז'בוטינסקי במעבר הממוקם מול בית נח, בדרכם לבית המשפט העירוני, בית המשפט לעניני משפחה, למרפאות קופת חולים,

למכללה למשפט ולמשרדים רבים שהתמקמו בחלקה הצפוני של דרך בן גוריון. בשל הגידור באזור, צומת זה הוא כמעט היחיד שמאפשר חצייה לצד השני.

 

א', מומחה תנועה ארצי שביקש להישאר בעילום שם, מסביר: "מדובר על תכנון לקוי של מעבר החציה. בשל התנועה הערנית של רכבים מכיוון פתח תקוה ומרחוב בן גוריון, בשילוב עומס הולכי הרגל, נוצר מצב שבו סטיית רכב של רבע מטר פשוט תפגע בהולכי הרגל. צריך לאפשר למרבית החוצים לעבור את הכביש ברצף אחד על ידי תכנון נכון של הרמזור. בנוסף, יש להתקין מתקן ספיגה שיגן על החוצים מרכב שיגיח מכיוון פתח תקוה. חייבים לעשות משהו בטרם יקרה אסון".

 

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: "חוות דעתו של מומחה זה עומדת בסתירה לדעתם ומקצועיותם של בכירי המומחים בתחום המובילים את מדיניות מערך התנועה במשרד התחבורה בארץ ובעולם. רוחב אי התנועה במעבר החציה, כמו גם ניהול סדר המופעים ברמזור, הוא על פי התקנות והסטדנרטים המחמירים של משרד התחבורה, ובוודאי שאינו לקוי ואינו מהווה סכנה לציבור הולכי הרגל בשל רוחבו או מיקומו .

 

"כמו כן, הרחבת אי התנועה או לחילופין רצף ירוק ברמזור הינו בעל השלכות נרחבות לכל מערך התנועה בכביש. מבחינה תכנונית שינוי מסוג זה מחייב צמצום הנתיבים בכביש, אשר עלול להחריף עומסי תנועה בשעות השיא או לחילופין ביטול פנייה קיימת בצומת. אך כאמור, שינויים אלו אינם נדרשים על רקע המצב הקיים שהינו תקני בכל מובן ואופן.

 

"נציין כי במסגרת פרויקט הרכבת הקלה מתוכננת תחנה בצומת זה, שינוי שיאפשר מעבר תת קרקעי בטוח להולכי הרגל בצומת".

 

תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה    לפורוםלפורום


 

 
לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות    לקריאת כל התגובות ברצף
נא להמתין לטעינת התגובות

קריות וצפון
חיפה
שרון
ירושלים
מרכז
שפלה
דרום
נגב וערבה
קיבוץ
נדל"ן
מפות
המקצוענים - הובלות
איזורים
דיוור אלקטרוני
כל הזכויות שמורות © ל-  -nc
 Application delivery by radware YIT - פיתוח אינטרנט ואפליקציות