כתבות|בעלי מקצוע
  פורטל מקומי מקבוצת ידיעות אחרונות- חדשות, פנאי ובידור - mynet
 
 
רחוב רפאים

חנויות ברחוב סוקולוב. איבד מהיוקרה שלו צילום: יוגב עמרני
חנויות ברחוב סוקולוב. איבד מהיוקרה שלו צילום: יוגב עמרני
 
לדוגמא:הובלות, איטום
לדוגמא:תל אביב, חיפה
 
 
 
 
 

רמת השרון: חשש שהפקעת נתיבי התחבורה תהפוך את סוקולוב לרחוב רפאים

סוחרי רחוב סוקולוב ברמת השרון יוצאים השבוע למאבק נגד כוונת העירייה לממש את פרויקט "מהיר לעיר" של משרד התחבורה, במסגרתו יופקעו נתיבי תחבורה ברחוב הראשי בעיר, לטובת תחבורה ציבורית. לטענתם, התוכנית תביא לחיסול העסקים, שגם כך מתקיימים אך בקושי. "המצב כאן רק הולך ומחמיר. כל חנות שנייה נסגרת", הם אומרים. "אם יהיו נתיבי תחבורה ציבורית ויבוטלו חניות, הלקוחות לא יבואו"

רונית באלס-וקנין 
פורסם: 12.01.17, 15:05

75 בעלי עסקים ברחוב סוקולוב ברמת השרון יוצאים השבוע למאבק נגד החלטת העירייה להצטרף לערים שחתמו על הסכם עם משרד התחבורה, במסגרתו יופקעו נתיבים ברחוב סוקולוב לטובת תחבורה ציבורית.

 

 

סוחרי סוקולוב. "אדם שצריך לסחוב סחורה, לא יחנה במקום שאינו ליד בית העסק"  (צילום: יוגב עמרני)
סוחרי סוקולוב. "אדם שצריך לסחוב סחורה, לא יחנה במקום שאינו ליד בית העסק" (צילום: יוגב עמרני)

 

בעצומה שעליה חתמו כבר כל 75 בעלי העסקים ברחוב, נכתב: "שמענו בדאגה על הסכמת העירייה לחסימת נתיבים וביטול מקומות החנייה ברחוב סוקולוב, לטובת התחבורה הציבורית מהרצליה. רחוב סוקולוב הוא הרחוב המרכזי ונתיב הכניסה והיציאה היחידי של העיר. חסימתו של הרחוב ומניעת החנייה יהפכו את הרחוב לפקק תנועה, מקור לזיהום סביבתי וימנעו את הגעתם של לקוחות לבצע קניות ולבלות ברחוב, כפי שנהוג בערים אחרות.

 

"אנחנו תובעים מהעירייה לעצור את התוכנית, עד לביצוע תוכנית כוללת, שתכלול בין השאר סלילת כביש עוקף מערבי, שימנע תנועה עוברת של תושבי הרצליה ברחוב, לרבות תחבורה ציבורית המיועדת לערים אחרות; הכשרת מאות מקומות חנייה זמינים לאורך הרחוב ומסביבו; שיפוץ הרחוב והתאמתו לסטנדרטים אורבאניים מתקדמים; שיתוף נציגות של בעלי העסקים והדיירים, לרבות בתכנון על נתיבי התחבורה הציבורית".

 

שיקום הרחוב המוזנח

בבסיס המחאה עומדת החלטתו של ראש עיריית רמת השרון, אבי גרובר, מלפי כשבועיים - להצטרף לערים דוגמת תל אביב וכפר סבא, שכבר חתמו על התוכנית שאותה מוביל שר התחבורה, ישראל כץ, ושעלותה נאמדת בכ-2.8 מיליארד שקל. מדובר בחלק מפרויקט "מהיר לעיר", שמקדם העדפת אוטובוסים בתשתית וברמזורים, תגבור קווי אוטובוסים, שיפור האוטובוסים עצמם, וכן שיפור המסלולים והתשתיות להולכי הרגל בקרבת התחנות. ברמת השרון מדובר על הכשרה של כ-4.4 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית, לאורך שני צדי רחוב סוקולוב.

 

בהודעה שפרסם גרובר לאחר הצטרפותו למהלך, כתב ראש העירייה, כי מדובר בהליך שיביא תועלת לרחוב: "שנים ארוכות שרחוב סוקולוב, חלון הראווה של רמת השרון, נזנח, הופקר לעצמו. אפס השקעה, אפס יחס. החלטתי שהגיע הזמן לשים לזה סוף. ביום חמישי הצטרפתי ל-16 רשויות נוספות בגוש דן שחתמו על הסכמי ה'מהיר לעיר', ובכך הבטחתי שכ-100 מיליון שקל יוזרמו לטובת הרחוב, לשם חידושו ושיפוצו באופן מלא, במימון מלא של משרד התחבורה ומשרד האוצר".

 

בדבריו מכוון גרובר לדרישת האופוזיציה לקיים דיון מקדים בתוכנית, בישיבה מיוחדת שלא מן המניין. ישיבה שכזו נקבעה תחילה לתחילת החודש הנוכחי, אך נדחתה לבסוף. לטענת גרובר, את התמורה שיקבל ממשרדי התחבורה והאוצר ישקיע, בין השאר, ברחוב הישן: "כך נוכל להפנות את הכסף שנחסך מאיתנו להשקעות הנדרשות בחינוך ובתשתיות התחבורה הכושלות בעיר, שגם הם, כמו סוקולוב, הוזנחו יותר מדי שנים", הוסיף גרובר. "כמו כן, נשקיע ביצירת חניונים נוספים לאורך סוקולוב ואוסישקין".

 

"בלי חנייה, אין עסקים"

אלא שכעת, בעלי העסקים ברחוב חוששים כי התוכנית תחסל את המסחר ברחוב, שלטענתם מדשדש ממילא. עוד הם זועמים על כך שהעירייה לא נועצה עימם בקבלת ההחלטה, וכי נודע להם על הצטרפות העירייה למהלך רק בדיעבד. מספר סוחרים אף הגיעו ביום ראשון השבוע לישיבת מועצת העיר שדנה בנושא, כדי להביע את מחאתם ולהציג את העצומה עליה חתמו.

 

"באנו למחות על זה שהעירייה רוצה להוריד בחלקים מהרחוב את מקומות החנייה ולסלול במקומם נתיבי תחבורה ציבורית", מסביר השבוע שאול חכם, ממובילי המחאה ובעל העסק "מרכז הזול" ברחוב. "כל זאת מבלי להתייעץ איתנו ומבלי לשמוע את הדעה

שלנו. אנחנו רואים בהקמת נתיב לאוטובוסים מהלך שיגרום לסגירת עסקים ברחוב, כי בלי חנייה ברחוב, העסקים לא יכולים להתקיים".

 

לטענת חכם ושאר בעלי העסקים עימם שוחחנו, רחוב סוקולוב, שבעבר היה ה-רחוב (בה' הידיעה) של רמת השרון, הפך מוזנח עם השנים, ואיבד מהיוקרה שלו.

 

"המצב, כפי שהוא היום, הוא לא טוב בלשון המעטה. אין ברחוב ספסלים, אין פחי אשפה מסודרים, הרחוב מאוד לא נקי ויש בו המון חנויות של פירות וירקות, כשבעבר סוקולוב היה רחוב של אופנה. לעסק שלי מגיעים לקוחות מכל רחבי הארץ וכולם מגיעים ברכבים פרטיים. אני לא מאמין שאנשים יחפשו חנייה במרחק מהחנות ואם לא יהיו מקומות חנייה, אנשים פשוט ימשיכו לתל אביב. בנוסף, תחבורה ציבורית ברחוב הראשי תגרום לפקקים, לעשן ולהמון לכלוך. זה לא מכבד את הרחוב".

 

"אף אחד לא יגיע באוטובוס"

אז מה הלאה? תחילה, אומרים בעלי העסקים, הם מבקשים שישתפו אותם בתהליכים. כרגע הם לא ממש מבינים מה יהיה פה ומתי ואם לאחר שיבוצעו התכנונים על ידי משרד התחבורה, עיריית רמת השרון תוכל לחזור בה ממימוש התוכנית. גורמים בעירייה טוענים, כי העירייה תוכל שלא לקבל את התוכניות ולסגת מהקמת נתיב תחבורה ציבורית בסוקולוב, אולם בעלי העסקים חוששים כי הנזק כבר נעשה עם ההצטרפות למהלך.

 

"גם כיום יש מחסור במקומות חנייה", אומרת שוש קבליו, בעלת עסק לעיצוב שיער "שיק רמת השרון" ברחוב סוקולוב. "כיום, גם בגלל עומסי התנועה ברחוב וגם בשל מצוקת החנייה, המון עסקים נסגרו ונסגרים וזו בעיה מאוד רצינית. יש מקטע רחוב שלם שהחנויות בו עתידות להיסגר בקרוב בזו אחר זו, כי השכירות גבוהה מאוד וגם המִסים. אני חוששת שאיאלץ לחפש מקום אחר, אבל אני לא יכולה להרשות לעצמי, כי השקעתי מאות אלפי שקלים בחנות הזאת".

 

אגב, לא רק בעלי העסקים בסוקולוב מתנגדים לתוכנית. גם חברי האופוזיציה, שקראו לדון בנושא בישיבה מיוחדת ונדחו, נטשו השבוע את הישיבה בשיאה, כמחאה על כך שראש העירייה לא נענה לבקשתם ולא דן בה במועצה בטרם קיבל ההחלטה.

"התקיים דיון בו נשמעו דעות וביקורת של חברי קואליציה על התנהלות ראש העירייה", מסרו באופוזיציה. " נמשיך לתמוך ולהיאבק לטובת תושבי העיר ולטובת העתיד של רחוב סוקולוב, המשלב מגורים, מסחר ואיכות החיים ברמת השרון".

 

מעיריית רמת השרון נמסר: "ראש העירייה, אבי גרובר, אינו מוכן להרים ידיים ולהשלים עם מצבו הנוכחי של רחוב סוקולוב. אחד האמצעים לשפר את מצבו של הרחוב הוא קידום תכנית הנתצ"ים (נתיבי תחבורה ציבורית), שמשתלבת עם הרצון לפתח אמצעים נוספים מבחינה תחבורתית לרווחת תושבי העיר והסוחרים. ראש העירייה ימשיך להיפגש עם הסוחרים והוא סמוך ובטוח שהם יראו את הרצינות הרבה והאכפתיות שלו בכל הקשור לפיתוח הרחוב, שיפור חזותו, הכשרת מתחמי חנייה והחזרת רחוב סוקולוב כרחוב פופולארי ואטרקטיבי, שיתרום לתנופת המסחר בעיר". 

 

הכתבה המלאה ביום שישי בידיעות השרון

 

תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה   


 

 
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות    לקריאת כל התגובות ברצף
נא להמתין לטעינת התגובות

קריות וצפון
חיפה
שרון
ירושלים
מרכז
שפלה
דרום
נגב וערבה
קיבוץ
נדל"ן
מפות
המקצוענים - הובלות
איזורים
דיוור אלקטרוני
כל הזכויות שמורות © ל-  -nc
 Application delivery by radware YIT - פיתוח אינטרנט ואפליקציות