כתבות|בעלי מקצוע
  פורטל מקומי מקבוצת ידיעות אחרונות- חדשות, פנאי ובידור - mynet
 
 
קר בלב

אילוסטרציה צילום: index open
אילוסטרציה צילום: index open
 
לדוגמא:הובלות, איטום
לדוגמא:תל אביב, חיפה
 
 
 
 
 

טיסת לילה משדה דב לאילת בוטלה, והנוסעים הושארו בגשם מחוץ לטרמינל הסגור

טיסת 'ארקיע' שהייתה אמורה להמריא בחמישי שעבר משדה דב התעכבה בגלל סערה. הנוסעים המתינו למטוס בגשם העז רק כדי שמאוחר יותר הם יורדו ממנו וייאלצו להישאר בשעת לילה במזג אוויר סוער מחוץ לטרמינל שכבר נסגר. 'ארקיע': ניתן סיוע לנוסעים שהתקשו למצוא פתרונות

עזרא ארבלי 
פורסם: 08.12.16, 08:09

את מה שאירע בשדה דב בערב חמישי שעבר, שהיה היום הגשום ביותר עד כה במרכז הארץ בחורף הנוכחי, לא ישכחו במהרה נוסעי חברת 'ארקיע', רובם תושבי אילת. טיסת 'ארקיע' שהייתה אמורה להמריא משדה דב לאילת בשעה 21:00 התעכבה בגלל הסערה במרכז הארץ, ולנוסעים נמסרה הודעה כי עקב מזג האוויר הסוער נסגר השדה לתנועה אווירית.

 

עוד בנגב:

 

כשעה וחצי מאוחר יותר הועלו הנוסעים לאוטובוסים שמסיעים עד למסלול ההמראה, אולם כיוון שלא היה אישור המראה, הם נאלצו להמתין זמן ממושך בתוך האוטובוס כשהם דחוסים וצפופים.

 

לאחר שהתקבל האישור והאוטובוס הגיע סמוך למדרגות העלייה למטוס, נאלצו הנוסעים להמתין לתורם לעלייה למטוס כשהם חשופים לגשם שצלף בהם, וגרם

להם להירטב עד לשד עצמותיהם. כשהנוסעים התיישבו במטוס וחשבו שהנה מסתיימת החוויה הלא נעימה, הם הבינו כי זו רק תחילתו של סיוט מתמשך.

 

במשך שעה ארוכה המתין הטייס לאישור ההמראה, ובשלב מסוים החל את הנסיעה על המסלול לקראת ההמראה. אלא משבושש אישור ההמראה להתקבל, חזר הטייס על עקבותיו ושב לנקודת המוצא. לאחר זמן קצר הנוסעים הורדו מהמטוס ונצטוו לעלות שוב לאוטובוסים שיסיעו אותם בחזרה אל הטרמינל, שם יקבלו בחזרה את מזוודותיהם.

 

חיכו במטוס עד בוש - אילוסטרציה (צילום: index open)
חיכו במטוס עד בוש - אילוסטרציה (צילום: index open)

 

מה רבה הייתה הפתעת הנוסעים העייפים שחזרו לטרמינל וגילו שהוא סגור. כמה מהם פנו למנהלת התורנית, והתחננו שתפתח את דלתות הטרמינל שימצאו מחסה מהגשם והקור. הנוסעים טוענים כי המנהלת התורנית גילתה אטימות, ובחרה להיצמד להוראות רשות שדות התעופה שקובעות את שעת הסגירה.

 

הנוסעים, שגילו הבנה לעיכוב המתמשך, איבדו את שלוותם, והחלו להתרעם בקול. הם דרשו שחברת 'ארקיע' תמצא להם פיתרון, אך לטענתם ללא הועיל. התשובה שקיבלו לדבריה רק הרתיחה אותם עוד יותר. "אמרו לנו: 'שכל אחד ידאג לעצמו'", טוען אחד הנוסעים.

 

רבים מהנוסעים החלו לנסות למצוא פתרון למצב הלא נעים אליו נקלעו בשעת לילה מאוחרת, קרה וגשומה. אחדים שהיו חייבים להגיע בהקדם לאילת חיפשו מונית, ואחרים התקשרו לבני משפחה וחברים שיבואו לאסוף אותם.

 

לנוסעים היו טענות קשות כלפי חברת 'ארקיע'. "זו חברה מנותקת ומנוכרת שלמרות ניסיונותיה להיתפס בקרב תושבי אילת כמי שתורמת לקהילה, עדיין חברה אטומה שכל מה שמעניין אותה זה הכסף", אמר אחד הנוסעים. "לא דאגו למקום המתנה חלופי, ולא לקחו אחריות על הנוסעים. התייחסו אלינו כאל מטרד. אפילו כוס תה חם לא נתנו לנו. פשוט עליבות והתנהגות מכוערת".

 

דוברת חברת 'ארקיע', אורלי פלג־מזרחי, מסרה בתגובה: "ביום המדובר שררו תנאי מזג אוויר קשים, שגרמו לעיכובים ושיבושים בהמראות ובנחיתות. הטיסה עוכבה במטרה למצוא 'חלון הזדמנויות' במזג האוויר שייאפשר את ההמראה, אולם אף על פי שהנוסעים היו ישובים במטוס, התברר כי התחזית לא מאפשרת להמריא משדה דב, ואף יתרה מכך, שדה התעופה באילת נסגר לנחיתות. רק אז הוחלט על ביטול הטיסה ופיזור הנוסעים".

 

"עקב השעה המאוחרת הטרמינל, שמנוהל כידוע על ידי רשות שדות התעופה, היה סגור", הוסיפו מ'ארקיע'. "צוות הטייסים והדיילים נשאר עם הנוסעים מחוץ לטרמינל, סייע לנוסעים שהתקשו למצוא פתרונות, ואף חילק לנוסעים שתייה, כריכים וחטיפים שהיו בנמצא. כלקח ממקרה קיצון זה אנו פועלים מול הרשות לאפשר פתיחת הטרמינל במקרים בהם בשעות לילה במזג אוויר קשה מתבטלות טיסות כתוצאה מתנאי מזג אוויר, ובכך לאפשר לנוסעים מקום מוגן ומחומם. כל הנוסעים זוכו כמובן על הטיסה שבוטלה. אנו מתנצלים על עוגמת הנפש שנגרמה להם".

 

תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה   


 


קריות וצפון
חיפה
שרון
ירושלים
מרכז
שפלה
דרום
נגב וערבה
קיבוץ
נדל"ן
מפות
המקצוענים - הובלות
איזורים
דיוור אלקטרוני
כל הזכויות שמורות © ל-  -nc
 Application delivery by radware YIT - פיתוח אינטרנט ואפליקציות