כתבות|בעלי מקצוע
  פורטל מקומי מקבוצת ידיעות אחרונות- חדשות, פנאי ובידור - mynet
 
 
בכיוון ההפוך

אילוסטרציה צילום: shutterstock
אילוסטרציה צילום: shutterstock
 
לדוגמא:הובלות, איטום
לדוגמא:תל אביב, חיפה
 
 
 
 
 

מה קרה כשהטיסות מאירופה לאילת הוזלו?

חודשיים לאחר פתיחת קווים לטיסות מוזלות משדה התעופה עובדה, בצעד שאמור היה להביא תיירים לעיר, מי שנהנה מהטיסות הם בעיקר תושבי אילת שקופצים לסופי שבוע לאירופה ונהנים מחופשה זולה במיוחד

עזרא ארבלי 
פורסם: 08.02.16, 07:12

משרד התיירות והמלונאים באילת קיוו שפתיחת קווי תעופה חדשים ומוזלים לשדה התעופה עובדה תעודד תיירים לנפוש בעיר. אבל בינתיים מי שנהנים מכך הם דווקא האילתים - שממלאים את הטיסות הזולות ליעדים שונים באירופה.

 

 

חברות התעופה שפתחו באחרונה קווים מיעדים באירופה לשדה התעופה בעובדה, ביניהן "ריינאייר" האירית שנחשבת לאחת המובילות בעולם בטיסות מוזלות, היו אמורות להביא עמן אלפי נוסעים לבתי המלון באילת.

 

במקום שהאירופאים ינפשו בעיר, האילתים עוזבים - אילוסטרצה (צילום: shutterstock)
במקום שהאירופאים ינפשו בעיר, האילתים עוזבים - אילוסטרצה (צילום: shutterstock)

 

משרד התיירות והתאחדות בתי המלון בעיר נרתמו לסייע בעניין זה ואף הקצו סכום של 60 יורו לכל נוסע שינחת באילת, 45 יורו ממשרד התיירות ו־15 יורו מהתאחדות בתי המלון. אלא שכיום, יותר מחודשיים לאחר חניכת הקווים החדשים, עדיין לא רואים את התיירים בבתי המלון הגדולים - מה שכנראה נובע מכך שהתיירים שמגיעים בטיסות הזולות מעדיפים את האכסניות הזולות.

 

לעומת זאת, תושבי אילת דווקא מנצלים את הטיסות המוזלות ויוצאים לחופשות קצרות ביעדים שונים באירופה, במחיר זול יותר מחופשה דומה בארץ.

 

לדוגמה, לטיסה לבודפשט שהמריאה מעובדה ברביעי אחר הצהריים וחזרה בשבת אחר הצהריים, נגבה מחיר נמוך עד כדי גיחוך - בסך הכל 1,500 שקל לארבעה כרטיסים, הלוך ושוב. הטיסה לא הייתה מלאה, אבל ניתן היה להתרשם כי לפחות מחצית מהמושבים נתפסו על ידי תושבי אילת שטסו לחופשה בבירת הונגריה. גם בטיסת החזור לאילת מרבית המושבים היו שייכים לתושבי העיר שרכשו חבילת טיסה מוזלת, ומיעוטם לתיירים שמגיעים לנפוש בעיר.

 

לדברי טל חורש, ששימשה כמנהלת השיווק בתאגיד התיירות שהיה שותף להבאת הטיסות לאילת, מדובר בעניין של זמן. "כמובן שכולם היו רוצים שהמטוסים

יהיו מלאים בתיירים, אבל לוקח זמן להטמיע את זה ונדרשת סבלנות", אמרה. "חברת 'ריינאייר' וחברות תעופה נוספות עשו את המהלך הזה כדי לחדור לשוק. הן אינן מוכרות חבילות נופש אלא טיסות בלבד, וכדי שזה ימשיך להתקיים, זה לא משנה כרגע מי טס, תושבי אילת או תיירים. תושבי אילת אמנם נהנים מהמחירים הזולים, אבל המטרה הסופית, הן של חברות התעופה והן של המלונאים, היא להביא לכאן בעתיד תיירות מבוססת יותר שתוציא באילת יותר כסף".

 

תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה   


 


קריות וצפון
חיפה
שרון
ירושלים
מרכז
שפלה
דרום
נגב וערבה
קיבוץ
נדל"ן
מפות
המקצוענים - הובלות
איזורים
דיוור אלקטרוני
כל הזכויות שמורות © ל-  -nc
 Application delivery by radware YIT - פיתוח אינטרנט ואפליקציות