כתבות|בעלי מקצוע
  פורטל מקומי מקבוצת ידיעות אחרונות- חדשות, פנאי ובידור - mynet
 
 
מיזם ייחודי

דגן פלד צילום: שי שמואלי
דגן פלד צילום: שי שמואלי
 
לדוגמא:הובלות, איטום
לדוגמא:תל אביב, חיפה
 
 
 
 
 

מיזם חדש: הקניון הוירטואלי של תושבי עוטף עזה

מיזם ייחודי ראשון מסוגו, שזכה לשם "קניון וירטואלי", מקודם בימים אלה ביישובי עוטף עזה והנגב ואמור לסייע לבעלי העסקים להתגבר על הקשיים הכלכליים על רקע המצב הביטחוני השברירי. הם ימכרו את תוצרתם באמצעות הרשת ובכך יגדילו את ההכנסות. הקונים מכל רחבי הארץ יוכלו לרכוש בקלות מוצרים ושירותים תוצרת עוטף עזה ולתמוך בעסקי האזור בלי לצאת מהבית. אורנה שלזינגר: "מישהו מתל־אביב רצה לסיים את העיסקה מהר מהר כי הוא פחד שיהיה 'צבע אדום'"

יעקב לוי 
פורסם: 23.11.15, 07:43

רבים מבעלי העסקים בעוטף עזה ובאזור הדרום מתקשים לשווק את המוצרים ואת השירותים שלהם בשל הריחוק הגיאוגרפי והמצב הביטחוני השברירי.

 

תכירו: החרדי שהפך לקצין שאחראי על עוטף עזה

קיבוצי עוטף עזה: הסתיים תהליך מיגון המרפאות 

 

כעת, מיזם אינטרנטי חדש מבקש לסייע לבעלי העסקים. 'דרום אדום מרקט', קניון החנויות האינטרנטי הראשון באזור הדרום, יאפשר לבעלי עסקים להרחיב את מעגל לקוחותיהם, ובעקבות כך גם את הכנסותיהם, והכל באמצעות המחשב הביתי.

 

 

נפילת רקטה ביישוב בנגב (צילום: גדי קבלו)
נפילת רקטה ביישוב בנגב (צילום: גדי קבלו)

 

בתקופות של מתיחות ביטחונית הקניון הווירטואלי יאפשר לתושב ישראל לתמוך בעסקים בדרום ולקנות מהם מוצרים, בלי שיצטרכו לבוא לאזור.

 

"אף אחד לא מודע לקיומי בגלל הריחוק הגיאוגרפי שלי, לכן המיזם הזה משרת את המטרה שלי", אומרת עופרה בן נתן, בעלת גלריה לציור במושב תלמי יוסף במועצה האזורית אשכול, שהחליטה להצטרף לפרויקט הייחודי.

 

סל הטבות

הקניון האינטרנטי הוא יוזמה של יזמי צפון הנגב בשיתוף פרויקט 'ישראל דיגיטלית' של המשרד לשוויון חברתי, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה ושל 'מעוף' - מערך השטח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.

 

הקניון החדש הוקם כדי לאפשר לקונים מכל רחבי הארץ לקנות מוצרים מעסקים בעוטף עזה בקלות, ובלי שיצטרכו להגיע פיזית ליישובי העוטף.

 

כזכור, בתקופת מבצע 'צוק איתן' ספגו בעלי העסקים בעוטף עזה הפסדים כלכליים כבדים בשל העובדה שהאזור הוכרז שטח צבאי סגור, ורבים מהקונים נמנעו מלבוא לאזור.

 

אתר הקניות המקוון החדש, כך מאמינים היוזמים, יאפשר לאזרחי ישראל לקנות מוצרים ושירותים מבעלי עסקים ביישובי העוטף, בכל זמן שירצו, גם בתקופות של מתיחות ביטחונית.

 

הפרויקט נהנה מתקציב גדול שמיועד להשקעה בבתי עסק ביישובי עוטף עזה. העסקים שמשתתפים בפרויקט ייהנו מהטבה חד־פעמית בשווי אלפי שקלים, ליווי עסקי צמוד וייעוץ מקצועי.

 

מדובר בהטבה שקיבלו כל בעלי העסקים ביישובי עוטף עזה המרוחקים עד שבעה קילומטרים מהגבול, בהם בעלי עסקים במועצה האזורית אשכול, שדות נגב, שער הנגב, ועוד יישובים. המועד האחרון להגשת מועמדות לקבלת ההטבה הוא 31 בדצמבר.

 

ההטבה שבתי העסק שיצטרפו לפרויקט ייהנו ממנה כוללת סבסוד של עד 70 אחוז להקמת אתר מכירות ופרסום ממוקד באינטרנט, קורסים והכשרות של מיטב

המומחים בעלות מסובסדת של עשרה שקלים לשעה, וליווי אישי של מומחה לשיווק באינטרנט.

 

מעטפת השירותים לבעלי העסקים המשתתפים בפרויקט נועדה לסייע להם להתקדם לעידן הטכנולוגי ולמכור את המוצרים והשירותים שלהם דרך האינטרנט, להגדיל את נפח המכירות ולהגדיל את קהל לקוחותיהם.

 

פלטפורמה לשעת חירום

"הקניון הווירטואלי 'דרום אדום מרקט' הוא חנות מקוונת שמציגה את כל המוצרים והשירותים שניתן לרכוש בעוטף עזה", מספר מנהל עמותת התיירות 'שקמה בשור', עמית לבקוב.

 

עמית לבקוב, מנהל עמותת התיירות 'שקמה בשור' (צילום: שי שמואלי)
עמית לבקוב, מנהל עמותת התיירות 'שקמה בשור' (צילום: שי שמואלי)

 

 "מי שייכנס לאתר ירגיש כמי שנכנס לקניון חנויות של האזור ויהיה באפשרותו לרכוש מוצרים תוצרת האזור כגון עציצים, זרעים, שמן זית, גבינות, וגם שירותים כגון לילה בצימר, סיור תיירותי וארוחה במסעדה. זהו חלון הראווה של עסקי עוטף עזה".

 

מה מטרתו של הקניון?

"לחנות הווירטואלית כמה מטרות: הראשונה, להגדיל את יכולת המכירה של העסקים הקטנים ולחשוף אותם לקהל חדש שיכול לשבת גם בבית בתל־אביב ועדיין לרכוש בחנות בעוטף עזה גם בלי להגיע לאזור.

 

"שנית, החנות תהווה פלטפורמה לשעת חירום. בזמן מצב ביטחוני מתוח או לחימה כמו בתקופת 'צוק איתן', אנשים מחפשים כיצד לעזור לעסקים בעוטף עזה אך הם לא יכולים להגיע לאזור. באמצעות האתר הם יוכלו להזמין מוצרים ולסייע לעסקים גם בחירום".

 

אתה חושב שהמיזם יצליח?

"אני מאמין שהוא יצליח כי הוא מחובר למותג המצליח והאהוב 'דרום אדום' והוא יופיע בכל הפרסומים הארציים של הפסטיבל במהלך כל השנה. מה גם שהפלטפורמה תהיה נוחה ומזמינה".

 

כיצד נוצר שיתוף הפעולה עם 'מעוף' ועם מיזם 'ישראל דיגיטלית'?

"'מעוף' אחראים על פרויקט 'ישראל דיגיטלית' והם ניסו זמן רב להגיע לעסקים הקטנים בעוטף עזה על מנת שיקימו חנות אינטרנטית.

 

"בעמותה, יחד עם 'מעוף', זיהו את ההזדמנות וכך נוצר החיבור בין 'ישראל דיגיטלית' ל'דרום אדום' שמאפשר לעסקים להתחבר לפלטפורמה שתהיה עבורם כמו בית וגם תסייע בכל הקשור למכירה בפועל לצד שיווק ופרסום ארציים".

 

מעטפת שירותים

מנהל אשכול דרום ב'מעוף', אפי מחלב, מציין שהמערך מפעיל כלי סיועי מגוונים לכלל היזמים והעסקים הקטנים והבינוניים שנמצאים באזור שבין קריית־גת ואשדוד בצפון ואילת בדרום.

 

לדבריו, נוסף על כך, "אנו מסייעים לבעלי עסקים מאזור הדרום להשתלב בפרויקטים של משרד הביטחון ולהפוך לספקים של המשרד, ומקדמים בשיתוף משרד החקלאות ופיתוח הכפר תוכנית להתארגנויות חקלאיות שמציעה לחקלאים מענקים בשווי עשרות אלפי שקלים לצמיחה עסקית ולשיפור כושר התחרות".

 

מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, רן קויתי, מספר גם הוא על המיזם ועל יתרונותיו.

 

"הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה הקימה את מערך 'מעוף' לפני כשנה וחצי במטרה להעניק מענה ומעטפת שירותים לכלל העסקים הקטנים והבינוניים בפריסה ארצית, תוך הבנת הצרכים והבעיות המקומיות".

 

ומוסיף, "הסוכנות רואה חשיבות רבה בסיוע לעסקים ביישובי עוטף עזה במטרה לשפר את החוסן הכלכלי, לשפר את מדדי הצמיחה, ולאפשר תפקוד שוטף של העסקים בכל מצב ביטחוני. מערך 'מעוף' חרת על דגלו להגיע לכל מקום שבו נדרשים שירותיו".

 

מתנה משמיים

עופרה בן נתן (55), נשואה ואם שלושה ילדים מתגוררת במושב תלמי יוסף. בן נתן ציירת ובבעלותה גלריה ששמה 'המכחול' שבה היא מציגה את ציוריה.

 

לדבריה, הצטרפה למיזם משום שלא רק היא, אלא גם רבים מהחברים האמנים שלה, מתקשים להיחשף לקהל רחב יותר בשל הריחוק הגיאוגרפי.

 

עופרה בן נתן. "ברגע שהמצב הביטחוני מתערער, הקונים מדירים רגליהם" (צילום: שי שמואלי)
עופרה בן נתן. "ברגע שהמצב הביטחוני מתערער, הקונים מדירים רגליהם" (צילום: שי שמואלי)

 

"אני יודעת שאני טובה, אני טובה ברמה בינלאומית כי הצגתי גם בחו"ל, הרבה יותר מתערוכה אחת או שתיים. ציורים שלי נסעו במשלחות שייצגו את ישראל". עם זאת, רבים אינם יודעים על קיומה.

 

בן נתן מברכת על היוזמה החדשה להקים קניון וירטואלי של בעלי עסקים מיישובי עוטף עזה.

 

"זה נותן לי חשיפה ומביא אותי לתודעה של הציבור שאני קיימת. שוב, לא משנה כמה אנחנו טובים, האמנים בעוטף עזה, אף אחד לא יודע עלינו, אנחנו לא בתודעה של הציבור הישראלי".

 

מהם יתרונותיו של המיזם לדעתך?

"שהוא מביא אותנו לקידמת הבמה של התודעה הציבורית ושל התודעה של אנשים שמחפשים אמנות. יש קהל שמחפש את האמנים המיוחדים.

 

"יכול להיות שהם שבעים מהאמנים שהם רואים כל הזמן במרכזי הערים. הם דווקא מחפשים את האמנים המיוחדים שיש להם נישה מיוחדת כמונו, והם לא יודעים שאנחנו קיימים, ולכן המיזם הזה מבחינתי הוא מתנה משמיים, שתעזור לי לקדם את עצמי".

 

את מאמינה שזה יעבוד?

"אני תמיד מאמינה שכשנפתחת הדלת נכנסים בה. ברור שכן, אני תמיד אופטימית".

 

את חושבת שהקניון הדיגיטלי הוא תחליף לביקור בגלריה?

"קודם כל אין דבר טוב יותר ממראה עיניים. ברגע שאזכה לחשיפה ואנשים ידלקו על הציורים שלי, אשמח מאוד אם יעשו את הנסיעה של שעה, שעה וחצי אליי לגלריה, יראו את הציורים כמו שהם בגודל האמיתי ויתאהבו. נדיר שאדם מגיע אליי לגלריה ולא יוצא עם ציור".

 

המיזם ישפר את מצבם של העסקים ביישובי עוטף עזה?

"בוודאות, כי זה מייצר לנו הכנסה, שזה דבר שכל אמן שואף אליו, להכרה ציבורית ולהכנסה".

 

מה מצבם של העסקים בעוטף עזה כיום?

"לא טוב. ברגע שהמצב הביטחוני מתערער, הקונים מדירים רגליהם מהיישובים שלנו, לצערנו הרב וחבל, כי גרים ביישובים בעוטף עזה אנשים נפלאים, ולא יכול להיות שכל פעם שהמצב הביטחוני קצת מחמיר, אז אף אחד לא מגיע, כאילו אנחנו נענשים פעמיים".

 

חמצן לנשימה

עד כה הצטרפו למיזם הדיגיטלי עשרות בעלי עסקים. אחד מהם הוא דגן פלד (53), נשוי ואב לשלושה ילדים. פלד, המתגורר בקיבוץ בארי במועצה האזורית אשכול, הוא הבעלים של מחלבת בוטיק לייצור גבינות.

 

דגן פלד. "מענה ללקוחות שמחפשים אותנו ואין להם איך להשיג אותנו" (צילום: שי שמואלי)
דגן פלד. "מענה ללקוחות שמחפשים אותנו ואין להם איך להשיג אותנו" (צילום: שי שמואלי)

 

"אנחנו יכולים לנצל את התנופה שנותן לנו הגוף שמארגן את הדבר הזה", הוא אומר השבוע.

 

"אני יכול לשבת פה על פלטפורמה שיווקית שמאגדת בתוכה מכנה משותף של כמה עסקים בעלי אותו אינטרס, וזה בעצם עוזר לנו למנף אחד את השני".

 

פלד רואה במיזם כמה יתרונות. "מה שקורה הוא ש'דרום אדום' מתקיים רק פעם בשנה למשך חודשיים. אנחנו נתקלים בהמון לקוחות שמחפשים את המוצר שלנו ושואלים איפה אפשר להשיג אותו במשך כל השנה.

 

"הפלטפורמה של הקניון הווירטואלי יכולה לספק לנו את המענה הזה לאותם לקוחות שמחפשים אותנו כל השנה ואין להם איך להשיג אותנו".

 

אתה מאמין שהמיזם ישפר את מצב העסקים בעוטף עזה ובאזור הדרום?

"אני מאמין שכן. בסך הכל מדובר פה באנשים מאוד טובים שעובדים קשה במשך כל השנה. כדי לשמור על איכות ועל רמה הם מקריבים הרבה. מצד שני, השוק מאוד קטן ואנחנו חייבים את החמצן הזה.

 

"המכירה היא החמצן שמאפשר לנו להמשיך וליצור. אני לא מתבייש להגיד את המילה ליצור, כי בעצם העסקים הקטנים הם תשוקה של אנשים. פה יש פלטפורמה שבעצם לוקחת כמה עסקים קטנים ומאפשרת להם להציג את המוצרים שלנו. זה החמצן שאנחנו צריכים".

 

שיווק דרך הרשת יעזור לך?

"זו שאלה מורכבת. אם להתייחס ללקוחות שלנו, אז חלק מהלקוחות כבר נחשפו לזה ב'דרום אדום' וזה יכול להיות בשבילם פתרון.

 

"אני מייצר גבינות במשך 15 שנה, גבינות שזכו במדליות, ולהערכה בקרב כל מי שמבין באזור המרכז. אבל עדיין אני צריך את התמיכה, העידוד והדחיפה. אנשים שמחפשים מוצרים טבעיים ואיכותיים יכולים להגיע אליי דרך הפלטפורמה הזאת".

 

מה מצבם של העסקים באזור?

"המצב לא פשוט. אני יכול להעיד על עצמי כיצרן גבינות שברגע שהשוק נפתח לתחרות, אז אני נפגע מזה, הייבוא פוגע בי ברמה האישית.

 

"התחרות היא יותר קשה והיתרון הגדול שלי, היחידי בעצם, הוא האיכות, ואני צריך כל דרך כדי להגיע ללקוחות הפוטנציאליים שלי".

 

אז אפשר לומר שהמיזם בא בזמן?

"בהחלט כן. יש פה אנשים טובים, עם רצון טוב, ואף אחד אחר לא מאפשר לנו להביא את היכולות שלנו לידי ביטוי. זו ההזדמנות שלנו, כי אחרת העסקים כאן במצב רע מאוד".

 

פוטנציאל אדיר

לאורנה שלזינגר (35), נשואה ואמא לשישה ילדים, יש עסק לסדנאות יצירה ואמנות לילדים והורים. שלזינגר מתגוררת במושב תושיה במועצה האזורית שדות נגב, ונוסף על הסדנאות שהיא מפעילה, היא עוסקת בתרפיה ואמנות.

 

"אני רואה את הפוטנציאל האדיר שיש ל'דרום אדום' שפשוט מביא אנשים מכל רחבי הארץ ואפילו מהעולם לראות את המרבדים שיש לנו פה ליד הבית ואני חושבת שזה מיזם איכותי ביותר כדי להביא עוד אנשים לראות את הדברים ולהאדיר את העסקים פה", היא אומרת.

 

אורנה שלזינגר. "אנחנו צריכים להיפתח לאנשים מהמרכז" (צילום: שי שמואלי)
אורנה שלזינגר. "אנחנו צריכים להיפתח לאנשים מהמרכז" (צילום: שי שמואלי)

 

איך המצב הביטחוני משפיע על העסקים?

"אתמול בערב מישהו מתל־אביב רצה לסיים את העיסקה מהר מהר כי הוא פחד שיהיה 'צבע אדום'. זה שאנחנו מביאים אנשים מכל המדינה ומראים להם שיש לנו פה חיים שלווים, זה שווה לעסקים".

 

לדעתה של שלזינגר, יתרונו של המיזם נעוץ בפרסום העסקים. "יש פה הרבה עסקים קטנים, ובעצם זה ירים ויימנף אותם להצלחות שטרם היו להם.

 

"בקונכייה שלנו בדרום אנחנו צריכים להיפתח לאנשים מהמרכז, אנשים שיכולים לקדם פה את העסקים, זה משהו שיכול לעזור".

 

שלזינגר סבורה שהשיווק באינטרנט עונה על הצרכים של העסק שבבעלותה.

 

"אני פחות מוכרת מוצרים, אני מוכרת סדנאות. באמצעות האינטרנט אני מגיעה לאנשים, אני יכולה להראות תמונות, אני יכולה להראות המלצות על הסדנאות שלי, ואני יכולה לקיים סדנאות לאנשים שבאים".

 

תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה    לפורוםלפורום


 

 
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות    לקריאת כל התגובות ברצף
נא להמתין לטעינת התגובות

קריות וצפון
חיפה
שרון
ירושלים
מרכז
שפלה
דרום
נגב וערבה
קיבוץ
נדל"ן
מפות
המקצוענים - הובלות
איזורים
דיוור אלקטרוני
כל הזכויות שמורות © ל-  -nc
 Application delivery by radware YIT - פיתוח אינטרנט ואפליקציות