כתבות|בעלי מקצוע
  פורטל מקומי מקבוצת ידיעות אחרונות- חדשות, פנאי ובידור - mynet
 
 
חדשות

קטנוע חשמלי צילום: ריאן
קטנוע חשמלי צילום: ריאן
 
לדוגמא:הובלות, איטום
לדוגמא:תל אביב, חיפה
 
 
 
 
 

קרינה חריגה בקטנועים החשמליים של עיריית ת"א

החלטה חסרת תקדים של עיריית תל אביב: הורתה לאסוף ולאחסן לאלתר 25 קטנועים חשמליים בעקבות חוות דעת שהצביעה על חריגה ברמת הקרינה האלקטרומגנטית. בכיר בעירייה: "למה היינו צריכים להיות שפני ניסיון... מטריד שהעירייה לא ערכה בדיקות בטרם רכישתם". העירייה: "מתוך משנה זהירות, הופסקה זמנית פעילותם"

מירב שלמה־מלמד 
פורסם: 08.11.15, 07:55

בדיקות שערכה העירייה העלו כי רמת הקרינה בקטנועים החשמליים שרכשה חריגה, ולכן הוחלט להפסיק לאלתר את השימוש בהם.

 

קרינה חריגה ברחוב אוסישקין בתל אביב

 

לאחרונה רכשה העירייה 25 קטנועים לשימוש פקחי הסיירת הירוקה, אגף שיפור פני העיר ואגף התברואה. כחלק ממדיניות העירייה להפחית את זיהום האוויר

הוחלט כי יירכשו בעתיד כ־300 קטנועים חשמליים נוספים שיחליפו את הקטנועים הקיימים. במסגרת פיילוט נרכשו כבר 25 קטנועים חשמליים ובמהלך התקופה האחרונה נבדקו מספר פרמטרים: יכולות הביצוע של הקטנועים, חוויית הנהיגה, עלות מול תועלת והיבטים בטיחותיים.

 

ההחלטה לרכוש את הקטנועים קודמה על ידי חטיבת התפעול לאיכות חיים וסביבה של העירייה, אלא שבדיקות שהתקיימו באחרונה העלו כי בעוד שהעירייה חלמה על תחבורה נקייה וחסכנית באנרגיה, עמדו הממצאים בסתירה גמורה לכך. חוות הדעת המקצועיות גילו כי נמצאו רמות קרינה חריגות בעת שימוש בקטנועים.

 

"איש לא ירצה להסתכן". קטנוע חשמלי (צילום: ריאן)
"איש לא ירצה להסתכן". קטנוע חשמלי (צילום: ריאן)

 

בישיבה שהתקיימה בתחילת השבוע בהשתתפות סמנכ"ל העירייה, רובי זלוף, ונציגי אגף התברואה ואגף הפיקוח הוחלט כי כל הקטנועים החשמליים ייאספו לאלתר בעקבות ממצאי חוות הדעת המקצועית.

 

במכתב ששלח אהרון רבי, מנהל מטה הבטיחות וקצין הבטיחות העירוני, למנהלי המחלקות והאגפים שברשותם קטנועים חשמליים, נכתב: "בעקבות ביקורת שנערכה בכמה קטנועים חשמליים, אשר הצביעה על חריגה ברמת הקרינה האלקטרומגנטית, הוחלט על הפסקת פעילותם באופן זמני. לאור האמור לעיל, יש לאחסנם ביחידתך באופן מרוכז. מנהל יחידת הרכב הונחה לתת פתרונות חילופיים ככל שהוא יכול בנושא".

 

ההחלטה עוררה זעם רב בקרב עובדים. "למה היינו צריכים להיות שפני ניסיון?", תוהה מנהל בעירייה. "כמה מהעובדים שלי קיבלו קטנועים חשמליים. למה הם צריכים להיות חשופים לקרינה? מה שאותי מטריד זה שהעירייה לא ערכה את הבדיקות בטרם רכישת הקטנועים, ומן הראוי היה לבצע בדיקות מקיפות ולא לסכן את העובדים.

 

"הקטנוע הזה נוח מאוד. הוא לא מרעיש והוא לא מזהם, אבל רמת הקרינה בו התבררה כחריגה וזה בהחלט מפחיד. לדעתי, אין מקום לקחת סיכונים מיותרים ולחשוף את העובדים למחלות. גם אם בעתיד תגיע חוות דעת שתקבע אחרת, קשה לי לראות את העובדים חוזרים לנהוג בקטנועים החשמליים. איש לא ירצה להסתכן".

 

"עיריית תל אביב־יפו רכשה קטנועים חשמליים מיבואנים מורשים אשר אושרו על ידי משרד התחבורה", מסר דובר העירייה. "כחלק משגרת האחזקה, בוצעו בדיקות קרינה לכמה קטנועים על ידי ספקים המאושרים על ידי משרד הגנת הסביבה.

 

"ממצאי הבדיקה הצביעו על רמות קרינה החורגות מהתקן ועל כן הועברו להתייחסות המשרדים. מתוך משנה זהירות, הופסקה זמנית פעילותם של קטנועים אלה עד לקבלת חוות הדעת של משרדי הממשלה. העירייה תפעל בהתאם לחוות דעתם".

 

תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה    לפורוםלפורום


 


קריות וצפון
חיפה
שרון
ירושלים
מרכז
שפלה
דרום
נגב וערבה
קיבוץ
נדל"ן
מפות
המקצוענים - הובלות
איזורים
דיוור אלקטרוני
כל הזכויות שמורות © ל-  -nc
 Application delivery by radware YIT - פיתוח אינטרנט ואפליקציות