כתבות|בעלי מקצוע
  פורטל מקומי מקבוצת ידיעות אחרונות- חדשות, פנאי ובידור - mynet
 
 
דורשים פיצוי

עיכוב בטיסה של 14 שעות מהמועד המקורי שנקבע צילום: shutterstock
עיכוב בטיסה של 14 שעות מהמועד המקורי שנקבע צילום: shutterstock
 
לדוגמא:הובלות, איטום
לדוגמא:תל אביב, חיפה
 
 
 
 
 

תביעה: הטיסה לפולין איחרה ב־14 שעות

התביעה נגד חברת הנסיעות וחברת תעופה זרה הוגשה על ידי 111 תלמידים, אנשי הוראה ומלווים מ'אורט עפולה' ו'אורט יבנה'. חברת הנסיעות: "שיקולי בטיחות הביאו לעיכובים"

ענת גון 
פורסם: 03.03.15, 07:52

111 תלמידים, אנשי הוראה ומלווים מבתי הספר 'אורט עפולה' ו'אורט יבנה' שחזרו ממשלחת נוער לפולין תובעים 555 אלף שקל מחברת 'תבל תיירות ותעופה' ומחברת תעופה זרה בטענה שמסעם נפגע בשל עיכוב בטיסה של 14 שעות מהמועד המקורי שנקבע.

 

צעק "פסיכופת" וישלם 2,500 שקל פיצוי

הפרס הראשון בהגרלת פורים בצפת: כבש

בגלל הסרטן: מחפשים אשה שתלד את ילדם

 

מהתביעה שהוגשה לבית משפט השלום ברחובות באמצעות עו"ד אשר רוטבאום בשבוע שעבר עולה כי התובעים היו אמורים להמריא מנמל התעופה בן גוריון בשנה

4:50 לפנות בוקר, ולהגיע לעיר קטוביץ' שבפולין כשלוש שעות לאחר מכן. על פי התביעה כאשר התייצבו התלמידים והצוות בנמל התעופה, בשעה 1:30 בלילה, התברר להם כי בשל תקלה טכנית במטוס טיסתם מבוטלת, ובמקומה תפוצל המשלחת לשני מטוסים, אשר יביאו אותם לורשה ומשם יועברו באוטובוסים לקטוביץ', נסיעה של כשש שעות. הנוסעים סירבו להצעה, ועל כן הוחלט כי יטוסו בטיסה ישירה היוצאת בשעה 14:10. אולם בתביעה נטען כי גם לאחר שעלו על המטוס בשעה 14:00 התברר כי ישנה תקלה, וההמראה התעכבה פעם אחר פעם, במשך כשעתיים, כשהנוסעים יושבים במטוס החם בלי מזון ושתייה.

 

"המסע למחנות ההשמדה נפגע באופן מהותי"  (צילום: חיים הורנשטיין)
"המסע למחנות ההשמדה נפגע באופן מהותי" (צילום: חיים הורנשטיין)

 

בהמשך ירדה המשלחת מהמטוס וחזרה לטרמינל, ורק בשעה 19:00 יצאה לדרכה בטיסה לפולין, כ־14 שעות לאחר מועד הטיסה שנקבע בחוזה עם חברת התעופה.

 

מאחר שכל מטרת הטיסה הייתה לקחת חלק במסע לפולין ולבקר באתרי מורשת להנצחת השואה, וכל זאת בלוח זמנים צפוף ביותר, "אין ספק כי מסע חשוב זה נפגע באופן מהותי בשל הביטולים החוזרים והנשנים", נטען בתביעה.

 

כעבור כמה חודשים פנה עורך הדין של הנוסעים אל הנתבעות בדרישה לפיצוי כספי על סך 2,080 שקל לכל נוסע, אולם לאחר שהן דחו את הדרישה הוגשה תביעה חדשה בדרישה לפיצוי בסך 5,000 שקל לכל נוסע.

 

עו"ד אבנר (נרי) ירקוני מטעם חברת 'תבל תיירות ותעופה' מסר בתגובה: "אני נוטה להאמין שהתביעה תידחה ברובה המכריע, בעיקר מאחר שחברת התעופה עשתה מעל ומעבר על מנת להטיס את התלמידים, ולמרבה הצער צירוף נסיבות חריג, שקורה לעתים בעולם התעופה, הביא לדחיות. הטלת פיצוי בגובה של מאות אלפי שקלים על חברת תעופה בנסיבות שהיו תביא לשתי תוצאות המנוגדות לאינטרס הציבורי - עלייה של מאות אחוזים בכרטיסי הטיסה, וירידה בבטיחות הטיסה, שהיא זו שעמדה למול עיני חברת התעופה והביאה לדחיות".

 

תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה   


 


קריות וצפון
חיפה
שרון
ירושלים
מרכז
שפלה
דרום
נגב וערבה
קיבוץ
נדל"ן
מפות
המקצוענים - הובלות
איזורים
דיוור אלקטרוני
כל הזכויות שמורות © ל-  -nc
 Application delivery by radware YIT - פיתוח אינטרנט ואפליקציות