כתבות|בעלי מקצוע
  פורטל מקומי מקבוצת ידיעות אחרונות- חדשות, פנאי ובידור - mynet
 
 
מתגלגלים

לא מוטרדים מעומסי תנועה. חבורת הרוכבים צילום: יוגב עמרני
לא מוטרדים מעומסי תנועה. חבורת הרוכבים צילום: יוגב עמרני
 
לדוגמא:הובלות, איטום
לדוגמא:תל אביב, חיפה
 
 
 
 
 

טרנד: ההיי טקיסטים רוכבים לעבודה דרך הים

הם משכימים קום, דוחפים את החליפות לתיק ועולים על בגדי ספורט, מתעלמים מדיווחי התנועה ולא מטרידים את עצמם בחיפושים מייאשים אחר חנייה. קבלו את עשרות רוכבי האופניים, עובדי הייטק, שמדוושים את דרכם לעבודה מדי בוקר מתל אביב להרצליה פיתוח. המסלול: טיילת נמל רידינג, דרך שביל כורכר מעל חופי תל אביב והרצליה ועד אזור התעשייה של הרצליה פיתוח

עדי אטון 
פורסם: 29.05.12, 07:50

בלי פקקים, לצלילי רחש גלים ונוף פסטוראלי (לפחות מצד משמאל של הדרך) ובידיעה ברורה שהתנועה זורמת, עושים מדי בוקר עשרות רוכבי אופניים, עובדי הייטק, את דרכם לעבודה מתל אביב להרצליה פיתוח. בחודשים האחרונים הפך העניין לטרנד של ממש ובכל שבוע הוא סוחף אחריו עוד ועוד הייטקיסטים. מרבית הרוכבים מתחילים לדווש מטיילת מוסדרת בנמל רידינג, עוברים בשביל כורכר מעל חופי הים ומסיימים באזור התעשייה של הרצליה פיתוח.

 

עוד ב-mynet:

 

מי שתוהה באיזה מצב מגיעים הרוכבים לעבודה לאחר רכיבה מאומצת של כ-5 קילומטרים, שאורכת כחצי שעה, יכול להירגע - בהגיעם מיוזעים שולפים רובם את החליפות מהתיק, מסדירים נשימה, מתרעננים במקלחת טובה ומתיישבים מול המחשב ערניים מתמיד.

 

התלוונו לרכיבה משותפת עם עובדי הייטק שהספיקו כבר לשכוח איך נשמע דיווח תנועה על עומסים כבדים מתל אביב צפונה. "מי שרוצה להרגיש יותר טוב, להיות ערני כשהוא מגיע לעבודה, לחסוך כסף שעולה ללכת לחדר כושר, להיראות טוב ולא להרגיש רגשות אשם בארוחת צהריים, שכמובן ייקח אופניים לעבודה", הוא אומר, "אבל מי שההרגלים שלו זה להיכנס לאוטו, להתעצבן על נהגים שלא נוסעים ועל זה שהעמיד את האוטו רק לרגע בשביל להיכנס לפיצוצייה, שימשיך לנסוע ברכב.

 

צריך כמובן להיזהר, שכן הנהגים מאוד לא אדיבים. אחרי שאותו אחד חצוף יוצא מהפיצוצייה, וגורם לשיירת נהגים להמתין מאחוריו, אותם אנשים הופכים לעצבניים ועלולים לדרוס רוכבי אופניים".

 

חום יולי אוגוסט

לכאורה נראה כי מדובר בשיגעון. במקום לשבת בכיסא מרווח, ליהנות מאוויר המזגן ולהתעדכן בחדשות היומיות, מעדיפים הרוכבים להתאמץ על פני קילומטרים רבים, כשעוד יום ארוך לפניהם. אלא שלטענתם, וקשה שלא להסכים איתם, ההתחמקות מפקקי התנועה הבלתי נגמרים, החיפושים הסיזיפיים אחר חנייה ואפילו החיסכון בכסף - שווים את המאמץ (ועוד לא דיברנו על הפעילות הגופנית המבורכת). הבעיה היחידה שכולם מעלים היא הימים החמים של הקיץ.

 

עבור אסף ליטאי מתל אביב מדובר בשיקולי נוחות. "אני עובד בתחום הסטארט אפ ומדי פעם יש לי פגישות בהרצליה", הוא אומר השבוע. "יום אחד הגעתי למסקנה שאני לא נהנה לחפש חנייה ואני לא נהנה לצאת שעה לפני פגישה כדי לוודא שאני מגיע בזמן. הרכיבה פותרת המון בעיות. האופניים מתקפלים, אז אין שום בעיה להביא אותם לפגישה. הבעיה היחידה היא שביולי אוגוסט לא תמיד נעים, אז צריך לנסוע או מאוד לאט או פשוט לקחת אוטו. מבחינתי מדובר בשיקולי נוחות".

 

גם הילה שמעון ואפרת דקל מתל אביב, עובדות בחברת הייטק בהרצליה פיתוח, רוכבות מדי בוקר לעבודה. בשבילן מדובר ברצון לשלב ספורט בשגרת הבוקר היומית. "שמענו על הטרנד הזה של להגיע עם אופניים לעבודה ונדלקנו. התארגנו שלושה חברים ואנחנו רוכבים ביחד כבר ארבעה חודשים", מספרת דקל. "גם המסלול נורא יפה כי הוא עובר דרך הים. יחסית לפקקים, לחיפושים אחרי חנייה ולתחבורה ציבורית, זה אפילו לא לוקח יותר מבחינת הזמן".

 

מדוושים ביחד

טרנד הרכיבה לעבודה בהרצליה צובר תאוצה בשנים האחרונות. בחודש אפריל האחרון אורגנה לראשונה פעילות "רוכבים לעבודה" - יום מאורגן במסגרתו הגיעו עובדי ההיי-טק מהרצליה לעבודתם באופניים, בצורה עצמאית או ברכיבה משותפת. את יום הרכיבה ארגנו ערן שחורי ועמית שמש, רוכבי אופניים ותיקים, הפעילים בעמותת "ישראל בשביל אופניים" ועובדים בהרצליה פיתוח.

 

חוזרים מהעבודה מהרצליה פיתוח לתל אביב (צילום: יוגב עמרני)
חוזרים מהעבודה מהרצליה פיתוח לתל אביב (צילום: יוגב עמרני)

 

"הפעם הראשונה בה ארגנו את יום הרוכבים לעבודה הייתה באפריל השנה, אבל הכוונה היא לעשות את זה על בסיס חודשי בחודשים שנעימים לרכיבה", אומר שחורי. "זאת קריאה לעובדים להגיע באותו יום לעבודה באופניים, לא בהכרח ברכיבה מאורגנת".

 

אחד הנושאים שמבקשים שחורי וחבריו לקדם הוא הסדרה וסלילה של מסלול רכיבת אופניים בין תל אביב להרצליה. בניגוד לרוכבים מרידינג, המסלול בו בוחר

שחורי להגיע לתל אביב סמוך לדרך נמיר, אולם בדומה לדרך הכורכר, מדובר במסלול שאינו מוסדר. "אחד הדברים שטובים ברכיבה על אופניים זה שאתה לא חייב להיצמד למסלול אחד. בין הרצליה לתל אביב יש בערך שלוש חלופות, כאשר אני משתמש בשתי חלופות בד"כ", הוא אומר.

 

"יש לנו בעיה מאוד קשה עם החיבור בין תל אביב להרצליה. בניסיון לפעול לסלילה של שביל אופניים הבנתי שיש דרך שאפילו מתוכננת בצמוד לכביש 2. זו הדרך שכיום אני רוכב בה, אבל היא לאורך שדות חקלאיים ואינה סלולה. בחורף הדרך הזאת בעייתית בגלל בוץ ובקיץ בגלל קוצים ופנצ'רים ואנחנו פועלים מעל לשנתיים מול מע"צ והעיירה לקידום סלילת הדרך".

 

עד להסדרת הדרך ימשיכו שחורי וחבריו לנסוע בדרכים המוכרות, על רקע נופי הים, והשדות. כשהרוח לצידם, הקסדה על ראשם והפקקים הרחק מאחוריהם, הם יעשו את דרכם לעבודה, ויפתחו את הבוקר בחיוך.

 

תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה    לפורוםלפורום


 

 
לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות    לקריאת כל התגובות ברצף
נא להמתין לטעינת התגובות

קריות וצפון
חיפה
שרון
ירושלים
מרכז
שפלה
דרום
נגב וערבה
קיבוץ
נדל"ן
מפות
המקצוענים - הובלות
איזורים
דיוור אלקטרוני
כל הזכויות שמורות © ל-  -nc
 Application delivery by radware YIT - פיתוח אינטרנט ואפליקציות