כתבות|בעלי מקצוע
  פורטל מקומי מקבוצת ידיעות אחרונות- חדשות, פנאי ובידור - mynet
 
 
הדעה שלו

חולדאי והאופניים צילום: באדיבות עיריית ת"א
חולדאי והאופניים צילום: באדיבות עיריית ת"א
 
לדוגמא:הובלות, איטום
לדוגמא:תל אביב, חיפה
 
 
 
 
  צילום: שאול גולן

 

מעט מדי, מאוחר מדי

משרד התחבורה וממשלת ישראל לא מחליטים, לא מבצעים ולא משקיעים, אז מה הפלא שמערכת התחבורה הציבורית כאן כושלת ומיושנת וכולנו משלמים מחיר כבד

רון חולדאי 
עדכון אחרון: 24.06.11, 08:07

כל ישראלי המבקר בערים מטרופוליניות בעולם נפעם מפשטות ומיעילות הנסיעה בתחבורה הציבורית ושואל את עצמו — למה הדבר לא קורה אצלנו? למה אין רכבת תחתית? למה צריך לחכות כל כך הרבה זמן לאוטובוס? למה גם הוא עומד בפקקים לצד הרכב הפרטי? ולמה, לעזאזל, כל כך מסובך איטי ויקר להגיע ממקום למקום?

 

• הצטרפו ל"ידיעות תל אביב" בפייסבוק

 

והאמת היא — גם אצלנו זה אפשרי, רק צריך שיהיה אכפת למי שאחראי על כך. תחבורה ציבורית תהווה אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי רק אם תינתן לה

עדיפות מקסימלית ביכולת הנסיעה בדרך ושמחיר הנסיעה בה יהיה שווה לכל נפש. אצלנו הדבר מסור בידי משרד התחבורה וממשלת ישראל והם לא מחליטים, לא מבצעים ולא משקיעים את מה שנדרש. נהפוך הוא, שני פרויקטי הדגל שבהם מתהדר המשרד בעשור האחרון — כביש 6 והנתיב המהיר בכביש 1 — הם פרויקטים המשמשים בעיקר את הרכב הפרטי.

 

אז מה הפלא שמערכת התחבורה הציבורית כאן כושלת ומיושנת וכולנו משלמים על כך מחיר כבד בנזקים כלכליים, חברתיים וסביבתיים ההולכים ומתעצמים.

 

בגוש דן הבעיה מקבלת ביטוי בחוסר היכולת של אנשים להגיע בתחבורה ציבורית מהירה ויעילה אל לב המטרופולין. כשאין לתחבורה הציבורית עדיפות בדרכים הבינעירוניות, לא פלא שתושבי הערים מסביב לתל אביב־יפו מעדיפים להגיע אליה עם הרכב הפרטי ולייצר את הצפיפות הבלתי נסבלת בכל הצירים אל העיר ובתוכה.

 

איפה נתיב התחבורה הציבורית לתל אביב־יפו מאשדוד? מראשון לציון? מקריית אונו? מנתניה? מכפר סבא ורעננה? זה כל כך קל לביצוע — אבל עד היום אף אחד פשוט לא החליט לעשות זאת.

 

ובתוך העיר — עיריית תל‎-אביב־יפו תרמה ותורמת את חלקה ב־60 ק"מ נתיבי תחבורה ציבורית בלעדיים, אך לצערי הרכב הפרטי נוסע בהם באין מפריע ולא נענש כי אין אכיפה אמיתית על ידי המשטרה, שהנושא נמצא בתחתית סדר עדיפויותיה.

 

כשאני אומר את הדברים לאנשי משרד התחבורה ודורש מהם פעולה, אומרים לי שאיני מבין דבר ושהפתרון הוא תוכנית הרה־ארגון של התחבורה הציבורית בגוש דן. והנה — לאחר למעלה מעשר שנים — הללויה — היא סוף סוף כאן ואפילו מתבצעת. אני אמנם לא תולה בה ציפיות רבות לשינוי וחושב שהיא מגיעה מעט מדי ומאוחר מדי, אבל היא מעשה בכיוון הנכון ויש לתת את ההזדמנות לשינוי ולכל הפחות לנסות.

 

אני שומע ומבין את דאגת התושבים מהשינויים הצפויים בקווי האוטובוסים ומקווה שהפעם ייענה משרד התחבורה וכפי שהובטח יבצע את התיקונים שיידרשו באופן מיידי.

 

אנו תומכים ונתמוך בכל שינוי ושיפור שיציע משרד התחבורה, אך מצפים שממשלת ישראל תתעורר, תיקח את הנושא ברצינות ותספק לאזרחי המדינה תחבורה ציבורית יעילה ומהירה הכוללת גם רכבת תת קרקעית שיש לה זכויות דרך בלעדיות מתחת לחלקים העירוניים הצפופים, כי רק כך ניתן יהיה באמת להסיע כמות אנשים גדולה במהירות וביעילות ממקום למקום.

 

ועד שיבינו את חשיבותה של התחבורה הציבורית, אנחנו מקדמים את הקמתה של רשות תחבורה מטרופולינית בגוש דן, מתוך אמונה כי, בדומה למטרופולינים אחרים בעולם, תוכל לנהל את התחבורה טוב יותר בעתיד.

 

 

 

פרסום ראשון: 23.06.11, 16:32

 

תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה    לפורוםלפורום


 

 
לכתבה זו התפרסמו 124 תגובות    לקריאת כל התגובות ברצף
נא להמתין לטעינת התגובות

קריות וצפון
חיפה
שרון
ירושלים
מרכז
שפלה
דרום
נגב וערבה
קיבוץ
נדל"ן
מפות
המקצוענים - הובלות
איזורים
דיוור אלקטרוני
כל הזכויות שמורות © ל-  -nc
 Application delivery by radware YIT - פיתוח אינטרנט ואפליקציות