ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי,
ומהנדס העיר, יוחאי אברני, חתמו בשבוע שעבר על היתר לבניית גדר היקפית בשטח המיועד לבניית שדה התעופה החדש. הבקשה להיתר הוגשה על ידי רשות שדות התעופה. אורך הגדר על פי ההיתר הינו 15,876 מטר.
• בואו להצטרף לעמוד ידיעות הנגב בפייסבוק
החתימה על ההיתר היא צעד קטן בדרך לתוכנית גדולה. לאחר קיפאון של שנים אישרה הממשלה, בעידוד שר התחבורה, ישראל כץ, ועיריית אילת, יציאה לתכנון מפורט של שדה תעופה בינלאומי חדש, שיחליף את נמל התעופה הקיים באילת.
התכנון המפורט, שעלותו נאמדת בכ־56 מיליון שקל, יבוצע על ידי האדריכלים משה צור ואמיר מן. על פי החלטת הממשלה מחודש יולי 2010. עלות הכנת התכנון המפורט לא תמומן מתקציב המדינה, אלא ממקורות פנימיים של רשות שדות התעופה (רש"ת). השר כץ אמר אז כי התכנון המפורט של השדה יימשך כשנה.
שדה התעופה החדש אמור להיבנות במרחק של 18 ק"מ צפונית לאילת, ויאפשר את פינוי שטח השדה הנוכחי לטובת פיתוח וחיבור בין לב העיר לאזור התיירות.
עלות בניית שדה התעופה נאמדת בכ־1.7 מיליארד שקלים, והיא תימשך על פי הערכות כשלוש שנים לאחר סיום התכנון המפורט.
הפרויקט יכלול בין השאר הקמת מסלול באורך 3.6 ק"מ, שיאפשר נחיתת מטוסים מכל יעד בעולם, דבר שישדרג את מיקומה של אילת במפת התיירות העולמית. כמו כן, מתוכננים מערכת תחבורתית הכוללת מערך כבישים ומגרשי חנייה לרווחת הנוסעים, טרמינל נוסעים מרווח וחנויות דיוטי פרי, בדומה לחנויות הקיימות בנמל התעופה בן גוריון.
במסגרת התוכנית להקמת שדה התעופה מורחב כביש הערבה בקטע שבין תמנע לאילת לארבעה נתיבים, שניים בכל כיוון. עם השלמת הכביש תימשך הנסיעה מתמנע לאילת כעשר דקות בלבד.
שר התחבורה ציין כי פינוי שדה התעופה הקיים באילת יאפשר את פיתוחה של העיר צפונה, ישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של התושבים ויגביר את רמת הבטיחות באילת.