כתבות|בעלי מקצוע
  פורטל מקומי מקבוצת ידיעות אחרונות- חדשות, פנאי ובידור - mynet
 
 
מוקדם מדי לחגוג

תהיה רכבת? צילום: דורון גולן
תהיה רכבת? צילום: דורון גולן
 
לדוגמא:הובלות, איטום
לדוגמא:תל אביב, חיפה
 
 
 
 
 

רכבת כבדה לכרמיאל? במשרד האוצר לא מכירים

רק שבוע אחרי ההודעה הדרמטית של שר התחבורה, ניצבת התוכנית בפני המכשול הראשון. משרד האוצר: "הודעת משרד התחבורה לא תואמה עם משרדנו"

גלית פרי 
פורסם: 03.12.09, 15:26

בשבוע שעבר נפלה ההחלטה לה חיכו תושבי כרמיאל והסביבה כבר שנים: שר התחבורה ישראל כץ הודיע כי תקום רכבת כבדה שתקשר בין עכו לכרמיאל. החלופה שהוצעה, להקים בין שתי הערים רכבת קלה, נגנזה. אלא שמסתבר שהשר כץ לא מתואם עם משרד האוצר, שם טוענים שהם לא מכירים את התוכנית החדשה. המשמעות היא שנכון לעכשיו, ההחלטה לא מגובה בתקציב.

 

בעבר כבר התקבל האישור לכך שרכבת אכן תגיע לכרמיאל, אולם לפני כארבע שנים, התקציבים שהיו אמורים לקדם את המטרה הזו נגנזו בהסדר ממשלתי חדש והופנו לטובת פרויקטים אחרים במקום אחר.

 

המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, הגיע לכרמיאל לפני כשבועיים על מנת לחזק את המאבק התומך בהבאת מסילה לרכבת כבדה לכרמיאל, והכריז כי בכוונתו

ללחוץ בנושא זה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל השר לתחבורה כץ, על מנת שהרכבת הכבדה אכן תגיע לכרמיאל. וכך, בשבוע שעבר אכן הוחלט במשרד התחבורה שהרכבת שתגיע לכרמיאל תהיה רכבת כבדה.

 

תכנון המסילה, כפי שפורסם על ידי משרד התחבורה, מצביע על תוכנית של מסילת ברזל כפולה, שתשתרע לאורך 23 ק"מ. תוואי הרכבת יעבור במקביל לכביש 85 מעכו ועד לכניסה הראשית לכרמיאל. תוואי המסילה יכלול מנהרה כפולה באורך חמישה ק"מ.

 

קידום התוכנית יתבצע על ידי רכבת ישראל. בין הערים עכו וכרמיאל תהיה תחנה אחת שתיקבע בצומת אחיהוד, והתחנה השנייה תוצב בכניסה הראשית לכרמיאל. הקמת הפרויקט נאמדת בסכום משוער של שני מיליארד שקל.

 

עבור תושבי כרמיאל והיישובים שמסביב לה מדובר בבשורה משמחת מאוד, שכן הרכבת תקצר את זמן ההגעה לחיפה ולתל אביב (שעה ו-50 דקות).

 

עם זאת, הרכבת לא תגיע בשנה או בשנתיים הקרובות לכרמיאל. מדובר בתהליך ארוך עוד לפני תחילת העבודות הפיסיות בשטח. המכרזים הראשונים של הפרויקט יושלמו על פי ההערכה במהלך החודשים הקרובים. הערכת משרד התחבורה הינה כי הפרויקט יושלם בתוך כשלוש שנים וחצי מתחילת ביצוע העבודות.

 

עבור תושבי כרמיאל והסביבה, פירוש הדבר שנסיעת הבכורה ברכבת מכרמיאל לתל אביב תתקיים במקה הטוב רק בעוד ארבע שנים בערך, וגם זאת במידה שהתהליך יתקדם בקצב אחיד וללא תקלות לא צפויות בדרך.

 

ההחלטה להציב רכבת כבדה על פני רכבת קלה תאפשר למשרד התחבורה להמשיך את סלילת מסילת הברזל בעתיד מכרמיאל לצפת ומשם גם לקרית שמונה ולמטולה.

 

ראש העיר, עדי אלדר, גם קיבל מכתב ממשרד ראש הממשלה, ובו ניתנה האסמכתה הרשמית. ממשרדו של שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, נמסר ל'ידיעות כרמיאל': "שר התחבורה החליט להעדיף את הרכבת הכבדה על פני הרכבת הקלה, לאחר שהתברר כי חלופת הרכבת הכבדה היא הטובה ביותר עבור תושבי הצפון מבין כל החלופות האחרות שהוצעו.

 

"שר התחבורה הדגיש כי בכוונתו להשלים במהירות את הקמת המסילה לצפון הארץ שתקצר משמעותית את זמני ההגעה למרכז הארץ".

 

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "הודעת משרד התחבורה בנושא החלטת הרכבת הכבדה לכרמיאל לא תואמה עם משרד האוצר. כשנקבל הודעה בדבר החלטה כזו מצד משרד התחבורה, נדון בה".

 

גורמים במשרד האוצר אמרו ל-mynet ול'ידיעות כרמיאל' כי הודעת משרד התחבורה בעניין הבאת הרכבת הכבדה כלל לא עברה בדיקה דרך משרד האוצר.

 

היה מי שקרא להכרזת משרד התחבורה "הכרזה עצמאית", ובמשרד האוצר כרגע לא קיימת תוכנית מגובשת שתגבה את תקציב הנחת המסילה.

 

חיפוש אירועים נוספים
החל מתאריך
עד תאריך
כל הארץ
כל הארץ
מרכז
חיפה
צפון
ירושלים
דרום
שפלה
שרון
נגב וערבה
כל התחומים
כל התחומים
מוזיקה
תיאטרון
מחול
קלאסי
ילדים
בידור
פסטיבלים
עניין
שם אמן, שם הצגה, שם אירוע
תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה   


 

 
לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות    לקריאת כל התגובות ברצף
נא להמתין לטעינת התגובות

קריות וצפון
חיפה
שרון
ירושלים
מרכז
שפלה
דרום
נגב וערבה
קיבוץ
מופעים
אוכלים
נדל"ן
אור ירוק
מפות
המקצוענים - הובלות
איזורים
דיוור אלקטרוני
כל הזכויות שמורות © ל-  as28-c
 Application delivery by radware YIT - פיתוח אינטרנט ואפליקציות