כתבות|בעלי מקצוע
  פורטל מקומי מקבוצת ידיעות אחרונות- חדשות, פנאי ובידור - mynet
 
 
זה לא לאוטובוס

קו 32. קשר רופף למציאות צילום: מיכאל שטינדל
קו 32. קשר רופף למציאות צילום: מיכאל שטינדל
 
 
 
 
 
פעם אחת, לאחר 30 שניות של שהייה על האוטובוס, נגנב לי הטלפון הסלולרי מהתיק. באותו יום הקו היה עמוס כל כך, שלא הבחנתי ביד זרה נשלחת לעבר התיק שלי. עוד לפני שהספקתי להבין מה קרה, הסלולרי שלי ירד מהאוטובוס"
 
 
 
 
 
לדוגמא:הובלות, איטום
לדוגמא:תל אביב, חיפה
 
 
 
 
  עיצוב: אוולין קוגלר

 

אזור תל אביב ור"ג: עמוס בכל אוטובוס

הם פוסחים עלינו בתחנות, לא עומדים בלוחות הזמנים, הצפיפות בהם נוראית ולמרות הביקורות הם בשלהם. הכירו את קווי האוטובוס המרגיזים של אגד ודן באזור תל אביב

mynet 
פורסם: 16.04.09, 07:47

קווים מהגיהנום: mynet מביא לכם בסדרת כתבות מכל רחבי הארץ פרופילים של קווי האוטובוס המעצבנים באמת שמלווים את חיינו מידי יום. רוצים להוסיף? כתבו בטוקבקים.

 

קו 63, גבעתיים-ר"ג

לחיים בגבעתיים יש הרבה פלוסים. מדובר בעיר שקטה ונעימה, אבל קרובה מספיק לעיר הגדולה; מחירי שכירות שפויים (הכל יחסי, כמובן); ואפילו כמה בתי קפה שפתוחים עד השעות הקטנות של הלילה. ובכל זאת, יש בגבעתיים צרה אחת גדולה ומעצבנת – קו 63 של דן.


צילום: מיכאל שטינדל 

 

ייאמר לזכותו של הקו, שהוא לא מפספס אף סמטה ואף רחוב צדדי. השמחה מתחילה כבר בנקודת המוצא של הקו, ברמת גן: לרמת גנים יש עוד כמה אופציות תחבורתיות, ובכל זאת הם מתעקשים לחלוק עם תושבי גבעתיים את הקו הנפלא הזה – כך שעד שהוא מגיע לרחוב כצנלסון, במיוחד בשעות הבוקר, הוא כבר חצי מלא. אז מתחילה החגיגה האמיתית – הקו מתנהל לו בכבדות מתחנה לתחנה, אוסף עוד ועוד אנשים, פונה בכל פנייה, עוצר מול כל בית, ולעיתים נדמה כאילו לא מדובר בקו אוטובוס אלא במונית ספיישל.

 

אין כמעט שעה ביום שבה קו 63 לא מלא עד אפס מקום – בשני הכיוונים. בני נוער שנוסעים לעזריאלי, קשישים שנוסעים לקופת חולים, צעירים שחוזרים

מהסינמטק. על מקום ישיבה אין מה לדבר בכלל – גם אם התמזל מזלך ועלית בתחנה מוקדמת, כשעוד יש קצת מקום לנשום וגם איזה כיסא פנוי, אתה יודע שתוך כמה דקות יתמלא האוטובוס בקשישים, וממילא תצטרך לקום כדי לפנות את המקום לגברת עייפה עם סלים. הצפיפות כל כך גדולה, שאפילו הירידה בתחנה לא פשוטה – אנשים נדחפים ודוחפים תוך שהם מנסים להגיע אל הדלת, ולעיתים אפילו נתקעים בדרך ויורדים רק בתחנה הבאה. לא הגיע הזמן להוסיף כמה קווים?

 

מדן נמסר בתגובה כי "לנוכח הפנייה תתבצע בדיקה מעמיקה נוספת בקו 63 ובהתאם לתוצאותיה נפיק לקחים ונשפר את המצב. קיים פיקוח תמידי על ידי אנשי מקצוע מיומנים באגף התנועה בדן הפוקדים ימים כלילות את כל הקווים הצפופים, כולל כמובן קו 63. יחד עם זאת אין סיבה אמיתית לקווים עמוסים לעייפה".

 

קו 32, תל אביב רבתי

איזה קו מעצבן. לכאורה, מדובר בקו צנוע, כמעט שולי. לרוב אינו עמוס. לבטח אי אפשר לטעון שיש להידחק ולשלוף מרפקים כדי לצלוח נסיעה שלו. חצי שעה של נסיעה בקצב סביר בין השכונות הדרומיות מזרחיות לדיזנגוף סנטר – דרך מחלף לה גוורדיה, התחנה המרכזית ורחוב אלנבי. לכאורה, יופי של קו.

 

אז מה הבעיה? ובכן, מסיבה ששמורה עם דן, לפרסומים בדבר שעות היציאה של הקו יש קשר רופף מאוד למציאות. בשעות השיא נכתב באתר כי הקו יוצא כל כ-20 דקות, אך הנוסעים הקבועים יודעים שלא דובים ולא יער. המתנה בתחנה במשך 45 דקות בממוצע היא עניין שבשגרה, אך לא ההמתנה כשלעצמה היא הדבר המרגיז. מה שמרגיז הוא שהנהגים אפילו לא מסתירים שהפרסומים באתר של דן הם אחיזת עיניים. כששואלים אותם מדוע הם איחרו הם טוענים שיצאו בזמן. ההסבר שלהם: הפרסומים מפוברקים ואילו הם מקבלים כל יום סידור עבודה.

 

נוסעים כעוסים נדברו ביניהם והחליטו שנציג אחד יפנה לנציב פניות הציבור של דן בבקשה פשוטה: הסדירו את הפרסומים באתר כך ששעות היציאה יהיו מדויקות – אפילו במחיר הפחתת מספר האוטובוסים.

 

מדן נמסר בתגובה כי "זמני ההגעה של האוטובוסים לתחנות לאורך מסלולי הקווים תלויים לא במעט בעומסי התנועה והצפיפות הבלתי נסבלת המאפיינת את גוש דן רבתי. תדירות הקווים ואופן תפעולם מאושרים על ידי משרד התחבורה. אנחנו בדן עורכים חדשות לבקרים בדיקות תפעול הקו ועל פי הצרכים נערכים שינויים. כך גם לגבי קו 32, שבו ביצענו בשבועות האחרונים בדיקה תקופתית בגין פניות של נוסעים למחלקת פניות הציבור בדן. יקל עלינו להתמודד ולהתשפר במידה שנקבל נתונים מדויקים ולא תלונה כוללנית. כך או כך, בימים הקרובים נבצע בדיקה יסודית נוספת בקו 32, ובמידת הצורך נבצע שינויים".

 

קו 400, ב"ב-ירושלים

מדי מוצאי שבת זה קורה: מאות חרדים ממתינים שעות בתחנות השונות בבני ברק לאוטובוסים שעולים לבירה ולבית שמש. אף שבאגד יודעים שבמוצאי שבת הביקוש בקווים מבני ברק לירושלים ולבית שמש עולה על ההיצע, הדבר לא בא לכדי פתרון. עם צאת השבת נראות משפחות שלמות עומדות עם מיטלטליהן, ילדים בידי ההורים, ואוטובוסים אין.

 

קו 400 הוא הקו הבולט, אך בעיה דומה נרשמת גם בקווים 497 ו-402. חלק מהאוטובוסים מאחרים, חלקם מגיעים לתחנות כשהם כבר עמוסות בנוסעים, וחלקם פשוט לא מגיעים. עבור נוסעים רבים, שעות ההמתנה לאוטובוס חזרה לירושלים הפכו לסיוט השבועי.

 

באחת השבתות האחרונות הפך המחסור בקווים בבני ברק לאנדרלמוסיה רבתי. מאות אנשים חיכו לקווים לירושלים ולבית שמש במשך למעלה משעתיים. אלא שהאוטובוסים לא הגיעו, ובתחנה ברחוב חזון איש פינת רחוב הרב דסלר התקבצו למעלה מ-250 איש, נשים וטף. ההמון חיכה לקו 407 מהשעה 21:30 ועד 23:30, כשבסופו של דבר נאלצו הנוסעים להעלות על קו 497 שהגיע למקום. נוסעים אחרים חיכו כשעה לקווים 400 ו-402, שאמורים היו לעבור במקום כל חמש דקות. חלק מהאוטובוסים שעברו בתחנה לא פתחו את הדלתות משום שהיו עמוסים.

 

בעקבות תלונות של תושבים פועלים זה תקופה לפתרון הבעיה הח"כים יעקב כהן ומשה גפני מיהדות התורה. ח"כ כהן הגיע לתחנה ברחוב חזון איש באותם מוצאי שבת, ופגש במקום שני סדרנים ומפקחים של אגד. הנוסעים ביקשו מהמפקחים שיזעיקו אוטובוסים למקום, אך האוטובוסים לא הגיעו, וכשלנוסעים נמאס אחרי למעלה משעתיים של המתנה, הם ירדו לכביש וחסמו אותו עד להגעת אוטובוס חלופי. גם זה לא עזר. לאחר כ-20 דקות עבר במקום אוטובוס של קו אחר כשהוא ריק מאנשים, והנוסעים הרגוזים מיהרו לעלות על האוטובוס והפצירו בו לנסוע על פי המסלול של קו 497. לאחר מהומה ממושכת יצא נהג לדרכו כבקשת הנוסעים, שהלכה למעשה השתלטו על האוטובוס.

 

ההיערכות הלקויה של אגד בבני ברק נתפסת בציבור החרדי כזלזול. "אפשר לדחוס אותנו באוטובוס כמו סרדינים ולנצל את תמימותנו כדי לגרוף קופה", הם אומרים, וקוראים להפריט את התחבורה הציבורית בעיר באופן שיאפשר את כניסתם של שחקנים חדשים לשוק.

 

באגד הצרו על המקרה, ומסרו בתגובה כי "מדובר באירוע חריג. לדאבוננו האירוע מוכר לנו ממקומות נוספים בהם ניתן שירות למגזר החרדי, אך במקרה הזה אנו והנוסעים בבחינת קורבן לאירוע יזום, מתוכנן ומביש. מדובר במעשה בריונות שטופל על ידי החברה". ומה עם המחסור הקבוע באוטובוסים במוצ"ש? הפתרונים לאל.

 

קו 26, תל אביב-בת ים

מי שמעוניין להכיר את תל אביב מקרוב, מוזמן להצטרף אל הסיור להכרת העיר בשעתיים של פקקים, או כמו שמכונה הסיור בשמו השני – נסיעה בקו 26. הסיור כולל ביקור בשכונות הצפון, השתרכות במרכז העיר וגם נסיעה מטריפת חושים ברחוב קיבוץ גלויות.


צילום: מיכאל שטינדל

 

הסיור מתחיל בתל ברוך. בתחנות הראשונות עולים הסטודנטים מקריית החינוך. אחרי שהמתינו בתחנה כ-45 דקות, עולים סטודנטים לתקשורת אל האוטובוס, לא לפני שהתיכוניסטים מוויצ"ו רבים, צועקים ודוחפים אחד את השני בתור.

 

הנוסעים ממשיכים לעלות, והאוטובוס פונה אל רחוב אבן גבירול. השיפוצים ברחוב הסואן לא נגמרים, ועומסי התנועה כבדים. לא פעם מגיעים שני קווי 26 יחד לתחנה, והנוסעים, שהמתינו בחוסר סבלנות בתחנה אחרי יום עבודה ארוך, פורקים את תסכולם על הנהג, שמסביר באדיבות כי הוא יצא בדיוק בזמן.

 

התחנה הבאה – התחנה המרכזית הישנה. האוטובוס מתפתל בדרך, בולם לא אחת כשהוא עובר בשוק ההומה, ומשם ממשיך לשדרות ירושלים. בדומה לרחוב אבן גבירול, גם כאן השיפוצים בכביש בעיצומם. לאחר היטלטלות נוספת בדרך הפוכה, מסתיים הסיור בתל אביב כשהקו ממשיך לבת ים השכנה.

 

מדן נמסר בתגובה כי "תלונה זו לגבי קו 26 ודומיה יזכו למרב תשומת הלב, ייבדקו בקפידה ויינתן מענה מתאים ככל שניתן. קו 26 פועל במשך כל היום בתדירות גבוהה במיוחד. מסלולו ארוך ופקוק ולעיתים, עקב תנאי הדרך, מגיעים לתחנה הסופית שני אוטובוסים יחדיו. איחור של כ-45 דקות הינו חריג במיוחד".

 

קו 42, תל אביב-בת ים

בת ים, יפו, אזור מגדלי עזריאלי וקריית עתידים. מסלול האימים של קו 42. האוטובוסים הם לרוב מזן האקורדיונים, כלומר אוטובוסים ארוכים. לזכות קו 42 יש לזקוף מעלה אחת – הקו מגיע בתדירות גבוהה יותר מיתר הקווים בשל שלל התחנות שלו. אך מסתבר שגם התדירות הגבוהה לא עוזרת, ויש צורך דחוף באוטובוסים נוספים שיגאלו את הנוסעים מתופעת הסרדינים. לא משנה כמה דחוס וצפוף בפנים, הנוסעים כבר רגילים לשמוע את קריאותיו הרועמות של הנהג בכל תחנה – "כנסו פנימה, עד הסוף". כאילו הנהג ממרום מושבו לא הפנים שכבר ארבע תחנות רק עלו נוסעים ואין יותר לאן לזוז, לא ימינה, לא שמאלה ולא פנימה. במקרה הטוב החוצה.

 

חוויה אישית אולי תסבר את האוזן לגבי המצב בקו: פעם אחת, לאחר 30 שניות של שהייה על האוטובוס, נגנב לי הטלפון הסלולרי מהתיק. באותו יום הקו היה עמוס כל כך, שלא הבחנתי ביד זרה נשלחת לעבר התיק שלי. עוד לפני שהספקתי להבין מה קרה, הסלולרי שלי ירד מהאוטובוס יחד עם הבעלים החדשים שלו.

 

היום, לשמחתי, כבר אינני עולה על קו 42 באותה תכיפות שהוציאה אותי מדעתי והורידה אותי מנכסיי. היום אני וקו 42 זה יותר שלום-שלום, כשאני מחזקת את יחסיי עם לקו 63, וצופה בתסריט הקבוע של קו 42 – עדר נוסעים רצים לעבר דלתות האוטובוס, מתגודדים, מפלסים דרכם בתוך ההמון עם המרפקים, נדחסים פנימה בכוח, וכל זה רק בשביל הסיכוי לזכות בכיסא.

 

דן בתגובה: "כמדיניות, דן מבצעת התאמות נדרשות, חדשות לבקרים בכל מגוון קוויה. לגבי קו 40,42: בגין ביצוע הבדיקות היום-יומיות הללו הוספנו את קו 141 במקביל לקו 40 ושיפרנו את איכות ותדירות האוטובוסים בקווים אלו. מיד לאחר החג, צפוי שיפור נוסף בשדרוגם של קווי 40,42 לנוחות לקוחותינו".

 

קו 69 – גבעת שמואל לתל אביב, דרך קרית אונו

קו 69 לא היה תמיד סיוט מתמשך. אלא ששינוי התוואי של הקו, שמוביל מגבעת שמואל לקריית אונו ולתל אביב, בישר את תחילת מפח הנפש של הנוסעים. היום במסלולו החדש, פוגע הקו בעיקר באוכלוסיית הקשישים. מאז השינוי הקו כבר לא מגיע למרכז קריית אונו, שם נמצא מרכז רפואי שמטפל בקשישים רבים מגבעת שמואל. הקו גם אינו מגיע לתחנת המרכזית בתל אביב, יעד מרכזי אליו צריכים להגיע רבים מהנוסעים. לאחרונה אף התכנסה ישיבה בעניין במשרד התחבורה, שבה השתתפו נציגי העירייה, נציגי חברת דן – שהפעילה את הקו בטרם עבר לחברת קווים – ונציג משרד התחבורה.

 

השינוי במסלול הביא עמו פגיעה נוספת בנוסעים – לחלק מהיעדים התשלום הוכפל. בנוסף, קווים מפעילה לא פעם מיניבוסים לאורך הקו, ובשעות השיא אלה עמוסים לעייפה. במקרים רבים נאלצים המיניבוסים לדלג על תחנות מפאת חוסר מקום, ונוסעים מאוכזבים נאלצים לכתת רגליהם למחלף גהה, כדי לעלות על אוטובוס אחר. תלונות חוזרות ונשנות לחברת קווים לא שיפרו את המצב, אף שהחברה טוענת שתגברה את הקו.

 

חברת "קווים" מסרה לאחר הפגישה כי היא "מביעה תמיהה על כך שלא זומן נציג החברה לישיבה וכי היא הביעה נכונות רבה להפעיל את הקו בתוואי המסלול כפי שהיה תחת חברת דן (מקריית אונו לתחנה מרכזית תל אביב, דרך בני ברק), אך הדבר תלוי בשינוי מגבלות הרישיון כפי שהכתיב משרד התחבורה. כן ציינה החברה כי הקו תוגבר לטובת הנוסעים תושבי המקום.

 

 

 

בהכנת הכתבה השתתפו אור גורן, יוסי אליאס, ענת דניאל, אביאל מגנזי, ניר ארנון ויואב זיתון

 

חיפוש אירועים נוספים
החל מתאריך
עד תאריך
כל הארץ
כל הארץ
מרכז
חיפה
צפון
ירושלים
דרום
שפלה
שרון
נגב וערבה
כל התחומים
כל התחומים
מוזיקה
תיאטרון
מחול
קלאסי
ילדים
בידור
פסטיבלים
עניין
שם אמן, שם הצגה, שם אירוע
תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה    לפורוםלפורום


 

עוד קווים מהגיהינום
ירושלים: מסכן מי שעולה על אוטובוס
הנגב ואילת: מי השתגע לנסוע לצאלים?
קו 63 בקריות: זו נסיעה או טיול שנתי?
קו 74 בחולון. לך תחכה לו
קווי העצבים של הדרום
קווי השרון: איך מגיעים לים - רטובים?
מודיעין: קו שבור
הצפון: סיוט של נסיעות באדיבות אגד
פתח תקוה, קווים מעצבנים סביב לה

 

 
לכתבה זו התפרסמו 292 תגובות    לקריאת כל התגובות ברצף
נא להמתין לטעינת התגובות

קריות וצפון
חיפה
שרון
ירושלים
מרכז
שפלה
דרום
נגב וערבה
קיבוץ
מופעים
אוכלים
נדל"ן
אור ירוק
מפות
המקצוענים - הובלות
איזורים
דיוור אלקטרוני
כל הזכויות שמורות © ל-  as27-c
 Application delivery by radware YIT - פיתוח אינטרנט ואפליקציות