כתבות|בעלי מקצוע
  פורטל מקומי מקבוצת ידיעות אחרונות- חדשות, פנאי ובידור - mynet
 
 
זה לא לאוטובוס

קו 4 בבאר שבע. רק אם אתןם ממש לא ממהרים צילום: הרצל יוסף
קו 4 בבאר שבע. רק אם אתןם ממש לא ממהרים צילום: הרצל יוסף
 
לדוגמא:הובלות, איטום
לדוגמא:תל אביב, חיפה
 
 
 
 
  עיצוב: אוולין קוגלר

 

הנגב ואילת: מי השתגע לנסוע לצאלים?

הצפיפות בקו 30 מבאר שבע לצאלים מהווה סכנה לנוסעים. בזמן שתסעו בקו 4 בתוך באר שבע הייתם יכולים להגיע לתל אביב. ובאילת? המוניות שולטות ביד רמה והאוטובוסים מעטים מאוד

עודד בר-מאיר 
פורסם: 13.04.09, 08:08

קווים מהגיהנום: mynet מביא לכם בסדרת כתבות מכל רחבי הארץ פרופילים של קווי האוטובוס המעצבנים באמת שמלווים את חיינו מידי יום. רוצים להוסיף? כתבו בטוקבקים.

 

קו 30 - המירוץ לבסיס

נסו פעם לעלות על אוטובוס קו 30 מבאר שבע לצאלים בימי ראשון בפרט ובשאר ימות השבוע בכלל. מדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית.

 

הקו זה עושה את דרכו אמנם כחמש-שש פעמים ביום מבירת הנגב לבסיס האימונים באל"יש שבצאלים, ורוב רובם של הנוסעים בו הם לובשי מדים, בין אם בסדיר ובין אם בשירות מילואים. אבל  אזרח מן השורה, המתגורר באחד היישובים הממוקמים לאורך מסלול הקו והמבקש להגיע בתחבורה ציבורית לביתו, שם את נפשו בכפו בדרכו אל האוטובוס.

 

ימי ראשון הם ימים קשים במיוחד. אלפי החיילים שבים לבסיסם מחופשת השבת וכולם עטים בשצף קצף על האוטובוס עוד בטרם הוא עושה את דרכו לרציף. בדרכם רומסים לובשי המדים את כל מי שעובר בדרכם, גם אם מדובר באזרחים קשישים או תינוקות בית רבן. העיקר להגיע לבסיס. לרגע אפשר לשפשף את העיניים מרוב השתאות לנוכח המוטיבציה ההולכת וגוברת בקרב החיילים לשוב לבסיס. מי אמר שיש ירידה במוטיבציה הצה"לית?

 

והאזרחים? הם ממרום גילם המופלג ייאלצו להידחק ולהירמס בדרך לאוטובוס במקרה הטוב או להמתין לאוטובוס הבא שייצא ליעדו רק כעבור שעתיים-שלוש.

 

נכון, שבשנה האחרונה הוגברה תדירות האוטובוסים בקו הזה, אך די בגיוס של חטיבת מילואים כדי שהאזרח הקטן יוכל רק לחלום על מקום באוטובוס, אפילו לא בעמידה. סיוט מתמשך, שאפילו משרדי הביטחון, התחבורה וחברת התחבורה הציבורית עדיין לא הצליחו לפתור. הסיבה: מחלוקות כספיות. אלא מה?

 

מנכ"ל חברת אגד תעבורה, מיקי לוי, אומר בתגובה כי "אנחנו מוכנים להוסיף אוטובוסים. אנחנו פועלים על פי רשיונות ההפעלה שהוכתבו לנו על ידי משרד התחבורה. משרד הביטחון משלם סכום גלובלי עבור הסעת החיילים. תוספת אוטובוסים לצורך צמצום הבעייה המועלית מחייבת תוספת תקציבית של משרד הבטחון. אם בשל פעילות כזו או אחרת של צה"ל יש צורך בתוספת אוטובוסים על משרד הבטחון לתקצב את הנושא הזה".

 

קו 4 - עדיף לקחת טרמפ מצב

למי שרוצה לנוסע באוטובוס קו 4 בבאר שבע מומלץ להצטייד במזון ושתייה, וגם בלא מעט סבלנות. תושבי שכונת רמות, שנעזרים בקו זה כדי להגיע ממרכז העיר לשכונה הצפונית, מתלוננים בשנים האחרונות חדשות לבקרים על נסיעה ארוכה ומייגעת. לא פעם הם ביקשו לתגבר הקו באוטובוסים נוספים, אולם למרות פניותיהם הרבה לא השתנה.

 

אוטובוס קו 4 מתחיל את נסיעתו מהתחנה המרכזית, משם ממשיך לעיר העתיקה. האוטובוס עובר בתחנות הבאות: סניף הדואר המרכזי בשדרות רגר, קופת חולים
מחוזית, ומכאן נכנס הישר לרחובות הגאולים וג'בוטינסקי בשכונה ג', בדרכו לתחנת רכבת מרכז ומעונות הסטודנטים.

 

הכניסה לשכונת רמות מתחילה מרחוב הראשי אצ"ג, והתחנה הראשונה שלו היא בבית הספר בן גוריון. לנוסע שמתחיל את הנסיעה בתחנת בן גוריון יגיע לאחר כ-45 דקות לתחנה המרכזית ולעיר העתיקה. ואם לקחת בחשבון שאוטובוס מגיע כל 15 דקות, יכול נוסע לבזבז כשעה בנסיעה עירונית. "בזמן הזה אפשר להגיע לתל אביב" אומר נוסע שמתמיד בקו זה.

 

חברת מטרודן מוסרת כי תגברה את הנסיעה לשכונת רמות, כאשר הוסיפה אוטובוסים נוספים בקו 24. אולם קו זה יוצא כל 45 דקות והוא לוקח נוסעים בקטע המערבי של השכונה.

 

אילת: הרע. במיעוטו

מספר מצומצם מאוד של קווי אוטובוס פנימיים קיים באילת. השימוש בהם נמוך ומשרת בעיקר את תושביה הקשישים של העיר, תלמידי בתי הספר ועובדי בתי המלון, שמפספסים את ההסעות הקבועות למקום העבודה.


קו 5 באילת - לחושקים בטיול בכל העיר (צילום: עזרא ארבלי)

 

ריבוי המוניות בעיר אינו מאפשר את פיתוחם של קווי האוטובוס ולכן כל קו כזה, עושה בעיר את מה שהנוסעים מכנים "סובו אילת וסובבוה".

 

כדי להגיע מנקודה אחת לנקודה שנייה, מרחק קצר שבמקום אחר בארץ הוא שתי תחנות בלבד, נוסע האוטובוס זמן רב יותר כדי להגיע לעוד שכונות ועוד מקומות. נסיעה שאמורה להימשך חמש דקות במונית נמשכת 30 דקות באוטובוס.

 

 

בהכנת הכתבה השתתפו יעקב לוי ועזרא ארבלי

 

חיפוש אירועים נוספים
החל מתאריך
עד תאריך
כל הארץ
כל הארץ
מרכז
חיפה
צפון
ירושלים
דרום
שפלה
שרון
נגב וערבה
כל התחומים
כל התחומים
מוזיקה
תיאטרון
מחול
קלאסי
ילדים
בידור
פסטיבלים
עניין
שם אמן, שם הצגה, שם אירוע
תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה    לפורוםלפורום


 

עוד קווים מהגיהינום
ירושלים: מסכן מי שעולה על אוטובוס
קו 63 בקריות: זו נסיעה או טיול שנתי?
קו 74 בחולון. לך תחכה לו
פתח תקוה, קווים מעצבנים סביב לה
קווי העצבים של הדרום
קווי השרון: איך מגיעים לים - רטובים?
מודיעין: קו שבור
הצפון: סיוט של נסיעות באדיבות אגד
אזור תל אביב ור"ג: עמוס בכל אוטובוס

 

 
לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות    לקריאת כל התגובות ברצף
נא להמתין לטעינת התגובות

קריות וצפון
חיפה
שרון
ירושלים
מרכז
שפלה
דרום
נגב וערבה
קיבוץ
מופעים
אוכלים
נדל"ן
אור ירוק
מפות
המקצוענים - הובלות
איזורים
דיוור אלקטרוני
כל הזכויות שמורות © ל-  as26-c
 Application delivery by radware YIT - פיתוח אינטרנט ואפליקציות