כתבות|בעלי מקצוע
  פורטל מקומי מקבוצת ידיעות אחרונות- חדשות, פנאי ובידור - mynet
  
חדשות גולשים

יעקובי. מקבל את כל התמיכה
יעקובי. מקבל את כל התמיכה 
 
לדוגמא:הובלות, איטום
לדוגמא:תל אביב, חיפה
 
 
 
 
 

call יכול: המוקד שמעסיק רק אנשים עם מוגבלויות

עמוס יעקובי לקה בשיתוק ילדים בגיל שנה. בגיל 49 הוא מצא את עצמו מובטל, ונדחה שוב ושוב על ידי מעסיקים שונים. מוקד call יכול המעסיק רק אנשים עם מוגבלויות שינה לו את החיים

 
שירן אסטנגלוב 
פורסם: 30.11.08, 09:56

במשך שנתיים חיפש עמוס יעקובי עבודה. הוא שלח קורות חיים, התראיין, עבר מיונים, ותמיד קיבל בסוף את התשובה: "לא, תודה, אתה לא מתאים". אחרי 25 שנות עבודה בתעשייה הצבאית ובמשרד הבריאות מצא את עצמו יעקובי מובטל, כאשר הדלתות נסגרות בפניו זו אחר זו.

 

בנוסף לגילו המבוגר יחסית, תחילת שנות החמישים, יעקובי הוא חולה פוליו. הוא נולד תינוק בריא, אבל כבר בגיל שנה הוא לקה במחלת שיתוק הילדים
במעברה בה גדל. הוריו התעקשו שעמוס יגדל כילד רגיל, וככה הוא זוכר את הילדות שלו. "זאת היתה ילדות רגילה" הוא מספר, "לצד ניכור והתעללות מצד ילדים אחרים". כך למשל הוא נאלץ לספר שוב ושוב על נסיבות מחלתו, ולא - היה זוכה לנחת זרועם של חבריו.

 

למרות ניסיונותיו להתגייס, הוא לא הצליח. "הפתיחות אז בצבא לא היתה כמו היום. היום יש קצינה על כיסא גלגלים". את מרבית חייו המקצועיים הוא בילה בתעשייה הצבאית. 25 שנה עד שהמפעל בו עבד נסגר, והוא פוטר. שלוש וחצי שנים אחר עבד כמנהל חשבונות במשרד הבריאות. התקן היה זמני ובסופו של דבר הוא מצא את עצמו שוב במדבר האבטלה האכזרי, מקבל שוב ושוב תשובות שליליות מכל מקומות העבודה אליהם פנה. אז, כאשר כבר התייאש ולא האמין שיימצא עבודה חדשה, התרחש הנס.

 

עד שפגש אחות של חבר שגם היא נכה שהכירה את מוקד "call יכול". המוקד, חברה הפועלת מהעיר ראשון לציון ומספקת שירותי תמיכה טלפוניים ללקוחות של חברות שונות, מעסיקה רק אנשים בעלי מוגבלויות שונות. "במוקד אני מקבל בה את כל התמיכה, הפרגון והיחס האישי שקיוויתי למצוא במהלך מסע חיפוש העבודה. הם פשוט עוזרים לך להצליח".

 


צוות המוקד. עוזרים להצליח

 

סיפורו של עמוס הוא אחד מתוך שבעים סיפורים של אנשים שחיפשו עבודה ולא מצאו בגלל מגבלה רפואית: פיזית או נפשית. כיום מעסיק המוקד אנשים עם ליקויי ראייה ושמיעה, פגועי נפש, בעלי שיתוקים למינים וחולי סרטן.

 

בראש היזמים עומד ד"ר גיל וינש, בעל דוקטורט בפסיכולוגיה ובעל חברת "טנדם" לייעוץ והדרכה. מנהלי המוקד עבדו על הקמתו במשך שנה וחצי. הם הכינו תוכניות עסקית וניסו לחזות את הבעיות הצפויות בהקמתו. כיום הלקוחה הגדולה של מוקד של מוקד "call יכול" היא חברת פלאפון. בחודש פברואר 2008 נתפח קורס ההכשרה הראשון לעובדי המוקד, והמשתתפים בו זוכים להיקרא "הדור המייסד". המשותף לכל המוקד הוא הרצון והנחישות להצליח בדיוק כמו כל אחד אחר.

 

תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה    לפורוםלפורום


 

 
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות    לקריאת כל התגובות ברצף
נא להמתין לטעינת התגובות

קריות וצפון
חיפה
שרון
ירושלים
מרכז
שפלה
דרום
נגב וערבה
קיבוץ
נדל"ן
מפות
המקצוענים - הובלות
איזורים
דיוור אלקטרוני
כל הזכויות שמורות © ל-  -nc
 Application delivery by radware YIT - פיתוח אינטרנט ואפליקציות