כתבות|בעלי מקצוע
  פורטל מקומי מקבוצת ידיעות אחרונות- חדשות, פנאי ובידור - mynet
  
ללא סיוע

א.ר ובנה. צילום: נמרוד גליקמן
א.ר ובנה. צילום: נמרוד גליקמן
 
לדוגמא:הובלות, איטום
לדוגמא:תל אביב, חיפה
 
 
 
 
 

הורי החינוך המיוחד יפגינו מתחת לבית של תמיר

ההורים יפגינו כנגד החלטת משרד החינוך לבטל את הסייעות האישיות בחינוך במיוחד. אחת האמהות שיפגינו היא א.ר מנתניה, שמסבירה למה הן כל כך חיוניות

ציפי קפל 
פורסם: 28.07.08, 13:08

ביום ראשון הבא תצא א.ר מנתניה להפגנת מחאה מתחת לביתה של שרת החינוך, יולי תמיר, בתל אביב. א. היא אמו של ילד אוטיסט ומפגר, השוהה בבית הספר ללא סייעת אישית, שניטלה ממנו בהחלטת משרד החינוך.

 

א.ר היא חלק ממספר אמהות לילדים מן החינוך המיוחד, שילדיהן זקוקים לליווי סייעת לאורך כל שעות יום הלימודים, ושהחליטו להילחם להשבת הסייעות.

 

"בסוף שנת הלימודים 2007 הודיע משרד החינוך ל-136 סייעות אישיות בחינוך המיוחד שבוטלה משרתן ושלא תבאנה יותר לעבודה, כי לדעתו אין בהן צורך לילדינו", אומרת דפנה אזרזר, יו"ר מטה מאבק ההורים להחזרת הסייעות. 

 

"שנת הלימודים שהסתיימה בחודש יוני 2008 הייתה קשה לילדינ,ו שנסוגו לאחור מבחינה לימודית, רגשית ותפקודית. ילדים לא קיבלו מענה ונפגעו מבחינה מוטורית. היו ששברו גפיים, לסת. ילד צועק שהוא צריך לשירותים, לא לוקחים אותו והוא עושה במכנסיים אחרי שלקח לו שנים להיגמל. נוצר מצב שילדים נשארו בבית חודשים על חודשים כי לא הייתה להם סייעת ויש ילד שהפסיד שנה שלמה. להפגנה ביום ראשון נלך עם הילדים. נישאר שם משעה 11:00 בבוקר ועד להחזרת הסייעות לילדנו".

 

"בני בן העשר אובחן כאוטיסט וכמפגר. בנוסף, הוא סובל ממחלת האפילפסיה", מספרת א.ר. "הוא לומד בבית ספר של החינוך המיוחד מחוץ לנתניה, מאחר שלא התאים למוסדות החינוך המיוחד הקיימים בעיר. נסיעתו לבית הספר לאחר איבחון ולאחר שישב בבית תקופה ללא מסגרת היא בלווית מבוגר, על פי נוהל משרד החינוך, המחייב בעלות השכר את עיריית נתניה, שכלפיה אין לי כמובן טענות.

 

"שהותו בבית הספר היא בלתי אפשרית ללא סייעת צמודה, שאת עלותה מממן משרד החינוך, דבר אותו יפסיק לעשות בשנת הלימודים הבאה. זה יביא גם אותי להפגנה שתתקיים בשבוע הבא".

 

האם מספרת, כי כבר עכשיו היא חווה את המצוקה בה יהיה שרוי בנה לאורך כל השנה הקרובה. "היה לו מלווה אישי ומאחר והיה ברור לצוות בית הספר כי המלווה ממש לא עונה לצורכי בני, הופסקה עבודתו, ומאז בני אינו משתתף בפעולות בית ספריות כיציאה לרכיבה על סוסים, מאחר שאין מי שיתמוך בו וישמור עליו. משאירים אותו בבית הספר.

 

"בלי סייעת הוא חסר שקט לחלוטין וחוזר הביתה מאוד עצבני. אם משרד החינוך יקצץ את משרת הסייעות זה יפריע מאוד לכל ילד ברמה האישית ולדעתי גם לצוות ולכיתה כולה".

 

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מדיניות המשרד הינה לעבור מסייעת אישית לסיוע אישי ובמסגרת זו ניתנים תדרוכים מסודרים לצוות הכיתתי. אלה נותנים

בידי הצוות כלים מקצועיים לצורך התמודדות עם מצבים שונים. המשרד סבור כי על מערכת החינוך לצמצם פערים ולא להרחיבם, שכן לחלק מן אוכלוסיית ההורים הנמנים על מדרג חברתי-כלכלי גבוה קיימת יכולת לממן סייעת, בעוד שהורה אחר אינו יכול. מנתונים שנאספו במשרד עולה כי כ-90 אחוז מההורים מרוצים מהמעבר לסיוע אישי והמשרד מקיים בימים אלה מיפוי של אותם הורים שאינם מרוצים, במטרה לבדוק כיצד והאם ניתן לפתור את הבעיות ולסייע".

 

במשרד מוסיפים כי בשל המחלוקות הקיימות בין השטח לבין הדרג המקצועי במשרד, באשר למדיניות של הקצאת סייעות בחינוך המיוחד, מינתה שרת החינוך ועדה ציבורית בראשותה של שופטת בית המשפט העליון בדימוס, דליה דורנר. בוועדה חברים גם ארגוני אקי"ם, אלו"ט ואיל"ן. 

 

תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה   


 

 
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות    לקריאת כל התגובות ברצף
נא להמתין לטעינת התגובות

קריות וצפון
חיפה
שרון
ירושלים
מרכז
שפלה
דרום
נגב וערבה
קיבוץ
נדל"ן
מפות
המקצוענים - הובלות
איזורים
דיוור אלקטרוני
כל הזכויות שמורות © ל-  -nc
 Application delivery by radware YIT - פיתוח אינטרנט ואפליקציות